حضور پررنگ کودکان یزدی در مساجد با اجرای طرح کودک فیروزه‌ای

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: ویژه برنامه کودک فیروزه‌ای با محوریت اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان، همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان در یکی از مساجد سطح شهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان گفت: همزمان با آغاز ایام این ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه کودک فیروزه‌ای با هدف محوری «تلاش برای رشد و تربیت کودک» با محوریت اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان به مدت ۳۰ روز در ۳۰ مسجد سطح شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان مهم ترین سرمایه آینده، خانواده‌ها، کشور و تاریخ هستند، افزود: از اهداف عملیاتی برنامه ریزی شده برای این طرح می‌توان به تعمیق باورهای دینی در نسل کودک و نوجوان، آشنایی و انس با فضای مذهبی و مسجد و نقش رابطه شاد در مسجد در ذهن مخاطبان اشاره کرد.

وی افزود: نمایش آموزشی، اجرای جنگ شادی، برگزاری بازی های متنوع، نقاشی، نقالی، سرود، نمایش عروسکی و مسابقه از جمله برنامه‌های این طرح است که با حضور مربیان برجسته و اجرای برنامه‌ها توسط خود کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

این برنامه به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد و کانون فرهنگی تبلیغی میرمهنا برگزار می‌شود.

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد همچنین با مشارکت سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی، جامعه مداحان اهل بیت استان یزد، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون مداحان استان یزد، شورای هیئت های مذهبی، مجمع الذاکرین استان یزد، اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد، دبیرخانه بین‌المللی یزد حسینیه ایران و بنیاد دعبل خزائی، ویژه برنامه «به سوی بهشت» را هر شب در ماه مبارک رمضان به صورت دوره‌ای در محلات مختلف شهر یزد برگزار می‌کند.

در این ویژه برنامه که برای جامعه مداحان اهل بیت (ع) برنامه ریزی شده است، مداحان برگزیده استان طی ۳۰شب ماه مبارک رمضان، هرشب مهمان یکی از محلات شهرستان شده و به مدیحه سرایی میپردازند.

گفتنی است ویژه برنامه «به سوی بهشت» تاکنون به شش محله رفته و با استقبال پرشور مردم روبرو شده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..