مدیر کل اقتصادی یزد:

صندوق‌های خطرپذیر برای حمایت شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شود

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان این که باید از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شود، خواستار ایجاد صندوق‌های خطرپذیر برای حمایت از این شرکت‌ها توسط شرکت‌های بزرگ استان شد.

«محمد دهقان منشادی» در دیدار با رئیس کل دادگستری استان، افزود: اگر این کار انجام شود تحول بزرگی در حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی اتفاق خواهد افتاد و ما می توانیم ادعا کنیم که شعار سال محقق شده است.

وی بر فراهم کردن بسترهای مالی برای فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: باید فرایندهایی تعریف شود تا سرمایه این شرکت ها افزایش یابد.

دهقان منشادی با بیان این که از طرح‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی در قالب تبصره بودجه حمایت می‌شود، گفـت: سال گذشته ۴۲ طرح دانش‌بنیان مجوز دریافت ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قمیت را از کارگروه استانی تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ دریافت کردند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: خواستار آن هستیم تا منابع مالی در اختیار صندوق پژوهش و توسعه استان قرار گیرد و از این طریق طرح‌های کارآفرینی حمایت شود.

دهقان منشادی در بخش دیگری از سخنانش بر شناسایی قوانین مخل سرمایه گذاری و فضای کسب و کار تاکید کرد و خواستار معرفی این گونه قوانین برای ارسال به هیات مقررات زدایی شد.

وی افزود: سال گذشته تعدادی از قوانین مخل کسب و کار در استان به همت متخصصان و کارشناسان اقتصادی شناسایی و یکی از آنها در حوزه صنایع دستی اصلاح شد و ۶۰ هزار صنعتگر صنایع دستی در کشور از مزایای آن بهره مند شدند.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، «غلامعلی دهشیری» رئیس کل دادگستری استان یزد هم در این نشست با اعلام آمادگی دستگاه قضایی برای حمایت از طرح های سرمایه گذاری ، کسب و کار و کار آفرینی گفت: هر کجا نیاز باشد و متولیان امور اقتصادی ضروری بدانند در کنار فعالان اقتصادی هستیم.

وی افزود: رفع برخی مسایل اقتصادی نیازمند تفویض کامل اختیارات به استان است که امیدواریم این موضوع حل شود.

دهشیری همدلی و هماهنگی بین متولیان امر برای حمایت از طرح های دانش بنیان را یادآاور شد و گفت: برای تحقق شعار سال همه باید در یک مسیر باشند و هماهنگ عمل کنند .
وی نقش بانک ها را هم در حل مشکلات اقتصاد مهم ارزیابی کرد و بر استفاده از منابع مالی در داخل استان تاکید کرد و گفت: نگاه بانک ها به طرح های اقتصادی و اشتغال زایی نباید نگاه بنگاهی باشد؛ بلکه باید حمایتی باشد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..