امام جمعه یزد:

کشاورزی یزد دستخوش بی‌تدبیری کارشناس نماها نشود

امام جمعه یزد گفت: کشاورزی و صنعت باید در مسیر دانش بنیان شدن قرار بگیرند و اینکه عده ای کشاورزی را به دلیل کم آبی محدود کنند، عاقلانه نیست.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه یکی از فلسفه های روزه، حصول تقوا است، اظهار داشت: در گذر ماه رمضان و انجام اطاعت الهی که انسان بر اساس دستور خدای متعال گرسنگی و تشنگی را تحمل می کند و اعضا و جوارح خود را برای رضای خدا محافظت می کند و از گناه دور نگه می دارد، سبب می شود که فرمانبرداری از خدای متعال در روح انسان تقویت شود و خدا به جای شیطان بر قلب و فکر و عمل ما حاکم شود.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان مهمان خدا هستیم و باید مراقب باشیم که شرایط مهمانی را رعایت و مقدمات آن را فراهم کنیم، افزود: در این ماه باید دلها خالی از وسوسه، گناه، غرور و تکبر باشد و سعی کنیم در این ایام در همه لحظات عمر خود به خدا توجه داشته باشیم و او را ناظر بر اعمال خود بدانیم.

ناصری ادامه داد: همه بندگان خدا مهمان خدا هستیم و مراقب باشیم که به بندگان خدا سخت نگیریم و به یکدیگر ترحم کنیم و از توهین و افترا و بی توجهی دوری کنیم.

تولیدات دانش بنیان راه استقلال و خودکفایی کشور

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تولیدات دانش بنیان بیان کرد: امروز راه استقلال و خودکفایی کشور ما و دور زدن تحریم ها، تولیدات دانش بنیان است که این امر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده و امسال را نیز به همین نام نامگذاری کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان ما با استعداد هستند اما زمینه شکوفا کردن این استعدادها در کشور کمتر فراهم شده است، افزود: امروز باید ذهن فرزندان خود را از دوران کودکی خلاق بار بیاوریم تا در آینده بتوانند با تولید علم، برای کشور دستاوردهای مهمی به دنبال داشته باشند.

ناصری با تاکید بر اهمیت توجه به کشاورزی ادامه داد: همه امور ما مستقیم یا غیرمستقیم وابسته به کشاورزی است و نباید به بهانه کمبود آب آن را محدود کنیم بلکه باید با روش های دانش بنیان آبیاری نوین انجام دهیم و دست به تولیداتی بزنیم که نیاز ما را به خارج از کشور قطع کند.

ناصری با اشاره به اینکه کشور ما هر چند وقت یک بار درگیر کمبود خوراک دام، گرانی مرغ و گوشت و لبنیات و … می شود، افزود: همه اینها در شرایطی اتفاق می افتد که امکان تولید خوراک دام در کشور ما وجود دارد و باید در این زمینه با تفکر و تعقل و دلسوزی، نوآوری در کشت داشته باشیم و به خودکفایی برسیم.

محدود کردن کشت به بهانه بی آبی عاقلانه نیست

وی تصریح کرد: عده ای به جای اینکه به دنبال روش های دانش بنیان باشند و کشت محصولات کشاورزی به ویژه محصولات استراتژیک را گسترش دهند، بحث محدود کردن کشاورزی را مطرح می کنند که این عاقلانه نیست و ضربه ای به اقتصاد کشور است.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید نخبگان خود را تقویت کنیم و به دنبال حفظ آنها باشیم، اظهار داشت: از سوی دیگر باید از دوران کودکی و نوجوانی به دنبال شکوفا کردن استعدادهای کودکان ونوجوانان این مرز و بوم باشیم.

خطیب جمعه یزد با تاکید بر اینکه روحیه تعهد هم باید در فرزندان ما تقویت شود، افزود: امروز اگر عده ای به یکدیگر رحم ندارند و با گران فروشی و کم فروشی مردم را تحت فشار قرار می دهند به این دلیل است که تدین و تعهد را به درستی فرا نگرفته اند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن ایام وفات حضرت خدیجه (س) بیان کرد: خدیجه (س) زنی مقتدر و یکتاپرست بود و مال و جان خود را در راه اسلام ایثار کرد.

وی با اشاره به اینکه تاریخ در مورد حضرت خدیجه (س) برخی موارد را شفاف مطرح نکرده است، تصریح کرد: به نظر می رسد تاریخ برخی موارد را در مورد آن حضرت نادرست ثبت کرده است.

ناصری همچنین روز انرژی اتمی همچنین روز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را تبریک گفت و اظهار داشت: حساب ۱۰۰ امام به منظور احداث ساختمان و سرپناه برای افراد بی بضاعت و مستمندان تاسیس شده است که امیدواریم در این زمینه دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

وی، یاد و خاطره شهدای طلبه حادثه تروریستی حرم رضوی را نیز گرامی داشت و گفت: دشمنان بدانند که نظام اسلامی و مکتب اهل بیت (ع) با این اقدامات صدمه نمی بیند و مکتب اهل بیت (ع) با همین شهادت‌ها زنده است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..