امام جمعه یزد:

آمار ساخت و اشتغالزایی در حوزه مسکن بر اساس واقعیت‌ها ارائه شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد از دست اندرکاران ساخت مسکن خواست تا آمارهای ساخت مسکن و اشتغالزایی در این حوزه را بر اساس واقعیت‌ها ارائه کنند.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در دیدار با مدیر کل و مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این که یکی از برکات انقلاب اسلامی که امام خمینی(ره) نسبت به آن دغدغه داشتند، ساخت مسکن برای مستضعفان بود، اظهار کرد: بنیاد مسکن از جمله نهادهایی است که با فرمان امام و با ابتکارات ایشان به منظور رفع آلام محرومان تاسیس شد.

وی عنوان کرد: مسکن مشکل بسیاری از مردم به ویژه محرومان است و بنیاد مسکن ماموریت دارد که فکری اساسی برای مسکن این قشر کند.

ناصری با بیان این که مسکن اشتغالزایی بالایی دارد، تاکید کرد: برج سازها با شرکت‌های بزرگ برای انجام امور قرارداد منعقد می‌کنند و برخی مشاغل جزء در ساختمان سازی، از این اشتغالزایی محروم می‌مانند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: باید از اصناف مختلف در ساخت مسکن بهره گرفت تا کار آنها نیز رونق بگیرد و برای آنها نیز اشتغالزایی شود.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن در طرح‌های خود از کاسب‌ها و اصناف مشغول در این حرفه ها کمک بگیرند و به سمت شرکت های بزرگ که اغلب نیروهای خود را از خارج از استان تامین می کنند، نروند.

ناصری همچنین از بنیاد مسکن خواست با راهکارهای مختلف و با درآمدزایی، به نحوی عمل کند که خانه سازی برای محرومان با حداقل قیمت ممکن انجام شود.

وی همچنین بر لزوم واقعی ساختن آمارهای مسکن سازی تاکید کرد و گفت: برخی دستگاه ها آمارهایی که به ویژه در حوزه اشتغالزایی می دهند، واقعی نیست و آمارها نباید بر اساس صدور مجوز یا پروانه ارائه شود.

«علیرضا نادریان زاده» مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از روند ساخت مسکن در روستاها، اجرای طرح‌های هادی و تفاهم نامه های منعقد شده با دستگاه های مختلف برای ساخت مسکن محرومان از جمله تفاهمنامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..