استاندار یزد:

تعهد دستگاه‌ها در حوزه اشتغال‌آفرینی، بازبینی و بروزرسانی شود

استاندار یزد با تاکید بر بازبینی و بروزرسانی تعهد دستگاه‌ها در حوزه اشتغال‌آفرینی سال ۱۴۰۱، گفت: ایجاد اشتغال در استان با اولویت اشتغالزایی برای نیروهای بومی و کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان و بانوان باشد.

«مهران فاطمی» در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که روز چهارشنبه در سالن کوثر استانداری برگزار شد، اشتغال را یکی از مسائل و دغدغه های جدی خانواده ها و جامعه دانست و گفت: تعهدات شغلی تعیین شده برای دستگاه های استان در سال ۱۴۰۱ باید واقعی و هدفمند بوده و منجر به ایجاد اشتغال و تولید درآمد برای جامعه هدف شود.

وی با بیان اینکه ایجاد فرصت های شغلی در استان باید در راستای کاهش آسیب های حوزه اشتغال و تقویت ظرفیت های تعریف شده در استان باشد، اظهار کرد: اشتغالزایی در استان باید بومی و ناظر بر سیاست کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و بیکاری بانوان استان باشد.

استاندار در ادامه بر بازبینی و بروز رسانی اعداد و ارقام تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۱ به منظور واقعی کردن آمار تعیین شده، ظرف یک هفته تاکید کرد.

فاطمی با اشاره به ضرورت تهیه برش شهرستانی برنامه اشتغال استان در سال جاری، خاطرنشان کرد: در این راستا باید ظرف ۱۰ روز آینده جلسه‌ای با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و با حضور فرمانداران برگزار و ضمن تبیین برنامه‌های استان در حوزه ایجاد اشتغال، علاوه بر تعهد دستگاهی و تعهد شهرستانی برای ایجاد اشتغال در شهرستان‌ها، اخذ شود.

وی در ادامه خطاب به مدیران دستگاه‌های حاضر در نشست، گفت: یکی از وظایف همه دستگاه ها به ویژه در حوزه اشتغال؛ باید رصد، پایش و مراقبت بر حفظ و استمرار مشاغل ایجاد شده باشد لذا باید توجه خاصی به این مهم شود.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به “طرح پلتفرم مارکت پلیس سلام پخش و درخواست های این مجموعه، اشاره و ضمن بررسی مسائل مربوطه، دستورات لازم را صادر کرد.

فاطمی در ادامه یکی از دغدغه‌های شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها را کمبود فضای استقرار آنها عنوان و تصریح کرد: جهت حل موقتی مشکل استقرار شرکت‌های دانش بنیان باید در قالب تفاهم‌ها و تعامل‌هایی از فضاهای بلا استفاده و مناسب دانشگاه ها و سایر دستگاه های مربوطه استفاده کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..