صدور مجوز ۶ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در یزد/رشد ۹۸ درصد سرمایه‎های خارجی وارده به استان

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: شش طرح جدید سرمایه گذاری خارجی سال گذشته با تلاش مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مجوز فعالیت در استان را از سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران دریافت کردند.

«محمد دهقان منشادی» ضمن اعلام این خبر، افزود: از این تعداد پنج طرح در حوزه‌های صنعت و یک طرح در حوزه گردشگری و مربوط به شهرستان‌های یزد، اشکذر و بهاباد است.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان خاطرنشان کرد: کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق و اتریش کشورهای سرمایه فرست به استان در این دوره زمانی هستند.

وی همچنین از صدور مجوز افزایش سرمایه یک طرح فعال در حوزه صنعت به میزان ۱۸ هزار دلار در اسفند ماه سال گذشته خبر داد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در بخش دیگری از سخنانش گفت: میزان سرمایه وارده استان در سال ۱۴۰۰ برابر با ۲۰.۴ میلیون دلار بوده است که نسبت به سال گذشته با رشد ۹۸ درصدی روبرو بوده است.

وی انتشار فراخوان ۳۴ عنوان فرصت سرمایه‌گذاری بی‌نام برای اجرای در ۱۶۹ محل طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۲۳۵ هزار و ۵۳۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر را از دیگر اقدامات مرکز خدمات سرمایه گذاری استان نام برد و گفت: در این فراخوان، ۲۰ فرصت در قالب ۲۰ مجوز بی‌نام اعتبارسنجی شده و به متقاضیان واگذار شد.

دهقان منشادی همچنین با اشاره به سیاست دولت در خصوص حمایت از طرح‌های اشتغالزایی و کارآفرینی، گفت: ۷۵۷ طرح تولیدی و کارآفرینی سال گذشته در کارگروه استانی تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بررسی و با پرداخت ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به این طرح‌ها موافقت شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..