رئیس شورای شهر یزد تاکید کرد؛

لزوم بررسی جریان‌سازی‌های اخیر راجع به اتباع در قالب جنگ شناختی

رئیس شورای شهر یزد ضمن محکومیت هتک حرمت روز گذشته به جایگاه روحانیت در حرم مطهر رضوی، تاکید کرد: جریان سازی‌های اخیر در مورد اتباع بیگانه در کشورمان موید طراحی پیچیده دشمن است که باید در قالب جنگ شناختی مورد بررسی قرار گیرد.

«عزیز الله سیفی» در اولین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد در سال ۱۴۰۱، به جریان سازی اخیر در کشور و استان راجع به اتباع بیگانه اشاره و بیان کرد: فشارهای زیادی که از سوی فضای مجازی در این خصوص وجود دارد و حوادث چند روز اخیر، موید این موضوع است که یک برنامه حساب شده‌ای در این خصوص از سوی دشمنان پایه ریزی شده است که باید این طراحی پیچیده را در قالب جنگ شناختی بررسی کنیم.

وی خواستار دقت عمل مسئولان مربوطه در این باره شد و گفت: در عین حال هتک حرمت دیروز در حرم مطهر رضوی و هتک حرمت به روحانیت معزز را به عنوان نمایندگان مردم یزد محکوم می‌کنیم و برای خانواده روحانیون شهید، آرزوی صبر و برای روحانی مجروح و بستری در بیمارستان، آرزوی سلامتی داریم.

سیفی ابراز امیدواری کرد که مردم با بصیرت در این خصوص رفتار کنند و توطئه دشمنان برای افتراق بین شیعه و سنی را بشناسند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگری از سخنانش ضمن قدردانی از خدمات نوروزی صورت گرفته از سوی مسئولان همه دستگاه‌ها برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی، رضایت شهروندان و میهمانان نوروزی از یک سو و تنوع و کیفیت برنامه‌ها ماحصل خوب این تلاشها خواند.

وی به سخنان حداد عادل در جمع خبرنگاران طی سفر نوروزی به یزد اشاره کرد و گفت: ایشان نظافت و برنامه‌ریزی مدیران شهر یزد را کم نظیر خواندند و اقدامات فرهنگی صورت گرفته در شهر یزد را ستودند.

رئیس شورای شهر در ادامه خاطرنشان کرد: طی این ایام ۹۱۰ هزار و ۳۵۲ نفر در مراکز اقامتی استان اسکان یافتند ک نسبت به سال قبل رشد ۹۵ درصدی داشت.

وی ورودی استان در نوروز امسال را بالغ بر سه میلیون و ۱۸۲ هزار و ۲۵۰ نفر ذکر کرد و گفت: این آمار نیز نسبت به سال قبل خدود ۱۸۰ درصد افزایش را نشان می دهد که قطعاً تلاش شهرداری را به همین نسبت افزون‌تر کرده تا رضایت مسافران نوروزی کسب شود.

وی با بیان این که امسال سامانه ۲۴ ساعته‌ای نیز جهت مدیریت اسکان مسافران نوروزی فعالیت داشت، متاسفانه در نوروز امسال ۸۵۸ مورد تصادف در استان را علی رغم تلاشهای نیروی انتظامی و پلیس راهور شاهد بودیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق برای سال آینده شاهد کاهش این آمار باشیم.

سیفی درخصوص امنیت خوب برقرار شده در نوروز یزد از سوی نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه بسیج با فعالیت روزانه ۲۳۴ اکیپ نظارتی و همچنین فعالیتهای شبانه روزی هلال احمر و اورژانس قدردانی کرد.

وی در پایان اظهار کرد: گردشگری یکی از مسیرهای تحقق درآمدهای اقتصادی بدون آلودگی زیست محیطی در یزد است که امیدواریم علی رغم حرکتهای خوبی که در این زمینه طی سالهای اخیر شاهدیم، با برنامه ریزی مناسبی روزهای بهتری را در این باره شاهد باشیم.

«ابوالقاسم محی الدینی» شهردار یزد نیز در این نشست گفت: امسال در جریان نوروز هم توجه به مهمانان نورزی و هم نگاه به شهروندان را داشتیم لذا مکانهای نصب چادرها به نحوی انتخاب شد که شهروندان یزدی نیز از دیگر پارکها به خوبی استفاده کنند.

وی با بیان این که بالغ بر ۶۰۰ نفر در این ایام تلاش مداوم داشتند، جمع حاضر در نشست امروز شورای شهر را نمونه و چکیده این فعالان خواند و با تشکر از همگی آنها، ابراز امیدواری کرد؛ بیش از پیش موفقیت‌هایی در این حوزه شاهد باشیم.

«حمیدرضا رحیمدل» معاون خدمات شهری شهرداری یزد در این نشست شورا از شهروندان یزدی به خاطر خون گرمی و مهمان نوازی آنها تشکر کرد و گفت: همین همراهی و همدلی باعث شد تا شهرداری در امورات مشارکتی مربوط به میزبانی از مسافران نوروزی موفق عمل کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مکرر در این رابطه از سوی شهرداری با توجه به پیش بینی اوج گرفتن سفرهای نوروزی پس از دو سال محدودیتهای کرونایی، گفت: تعداد هشت کمیته در ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری ایجاد و فعالیت‌هایشان از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین به نحو مطلوبی انجام شد.

رحمیدل با بیان این که اسکان مسافران نوروزی در اولویت برنامه‌های نوروزی بود، گفت: خوشبختانه این موضوع از طریق میراث فرهنگی و آموزش و پرورش استان به خوبی مدیریت شد ولی شهرداری نیز در سطوح فعالیتی خود در این راستا سه پارک کوهستان، بوستان ملل و پارک بزرگ شهر را برای نصب چادر مسافران در نظر گرفت.

وی این اقدام را باعث جلوگیری از ایجاد هزینه های اضافی در مورد نصب چادرهای مسافران در سطح شهر و ارائه خدمات به صورت متمرکز و مطلوب در این اماکن برای گردشگران دانست.

وی یکی دیگر از اقدامات خوب صورت گرفته در این ایام را فعالیت شبانه روزی ۱۷۷ چشمه سرویس بهداشتی برای مسافران نوروزی ذکر کرد و گفت: خوشبختانه رضایت نسبی خوبی را از سوی مسافران و شهروندان به لحاظ خدمات شهری شهرداری یزد در نوروز امسال شاهد بودیم.

رحمیدل افزود: نظارت‌های میدانی خوبی از سوی کمیسیون شهری شورا نیز در این ایام انجام و مشکلات و مسائل گزارش شده، بلافاصله مرتفع شد.

«محسن ابوترابی» رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر یزد هم از همدلی و همراهی مردم یزد برای همکاری با شهرداری تشکر کرد و گفت: امروز نوروزی معنوی را در یزد داشتیم و رضایت خوبی را با توجه به همراهی مسئولان استان و شهرستان از سوی مسافران نورزوی شاهد بودیم.

«حمید زارع» نیز با ارائه گزارشی از فعالیتهای سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: این سازمان پنج نوروزگاه اصلی با تدارک ۵۰ عنوان برنامه ایجاد کرد و علاوه بر این برنامه ها و جشن هایی را نیز در ۱۱ پارک و محلات مختلف شهر برای شهروندان یزدی نیز برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: یکسری برنامه‌ها نیز از سوی سازمان فرهنگی برای اولین سال اجرایی شد که از آن جمله می‌توان به برنامه خانه سیگاری‌ها، آموزش شهروندی و عروسکهای غول پیکر اشاره کرد.

«محمدباقر پارسائیان» عضو شورای شهر نیز پیشنهاد داد: اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری در نوروز امسال خودارزیابی و نقاط قوت و ضعف آن برای استفاده از این تجربیات در سالهای آتی استحصال و بررسی و ثبت شود.

وی همچنین از شهرداری خواست ستادی مشابه با ستاد نوروزی را برای جشن بزرگ غدیر امسال تدارک ببیند.

«فاطمه زارع بیدکی» دیگر عضو شورای شهر یزد هم به برنامه ها و اقدامات خوب صورت گرفته در زمینه سبک زندگی اسلامی در قالب برنامه های نوروزی قالب تقدیر خواند.

گفتنی است؛ در این مراسم از اعضای نمونه ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری یزد با اهدای گل و لوح تقدیر تجلیل شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..