کلاهبرداری میلیاردی با ترفند برنده شدن در مسابقه صدا و سیما

رئیس پلیس فتا استان یزد: کلاهبردار اینترنتی که از طریق شبکه اجتماعی واتساپ به بهانه برنده شدن در قرعه کشی مسابقات صدا و سیما از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، بازداشت شد.

به گزارش یزدی نیوز، سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: شکوائیه‌های متعدد از سوی شهروندان، مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی از طریق تماس واتساپی افراد ناشناس با ترفند برنده شدن در قرعه کشی مسابقات برنامه‌های صدا و سیما به پلیس فتا واصل شد، به لحاظ حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت شخصی ناشناس با وی تماس گرفته و عنوان داشته شما برنده خوش شانس قرعه کشی صدا وسیما شده اید و سپس با ترفند‌های متقلبانه و با این بهانه که برای دریافت جایزه نیاز به اطلاعات هویتی شما و کد ارسال شده به تلفن همراهتان داریم اطلاعات محرمانه هویت خود و کدی که به تلفن همراهم ارسال شد را به وی دادم و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از حساب خود شدم.

این مسئول انتظامی افزود: با بررسی‌های فنی و شیوه شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم در یکی از استان‌های شمالی مورد شناسایی قرار گرفت و پرونده برای سیر مراحل قانونی و دستگیری متهم به استان مربوطه ارسال شد.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: شهروندان دقت داشته باشند که برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، اطلاعات حساب بانکی به خصوص رمز‌های خود را در اختیار افرادی که از طریق مختلف به ویژه تماس‌های تلفنی و واتساپی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس: www.cyberpolice.ir در بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..