برپایی ضیافت الهی در ۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه یزد

معاون فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه یزد از برگزاری ویژه برنامه‌های ضیافت الهی ایام مبارک ماه رمضان در ۵۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام «مجید کرمی» در این باره اظهار کرد: در بقاع متبرکه در ایام ماه رمضان، برنامه‌هایی چون تلاوت قرآن، نماز جماعت، ترتیل‌خوانی و تفسیر قرآن کریم و برپایی خیمه‌های معرفت برگزار می‌شود.

وی با بیان این که مراسم ترتیل‌خوانی در بیش از ۲۰ امامزاده و بقعه متبرکه در ماه رمضان برگزار می‌شود، افزود: مراسم جزء خوانی به صورت زنده از شبکه استانی یزد هر روز از ساعت ۱۷ تا ۱۸ در محل امامزاده سیدجعفر محمد (ع) واقع در بلوار جمهوری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان از برگزاری محافل انس با قرآن در تعدادی از بقاع متبرکه خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه در ماه رمضان از سوی مبلغان بومی استان و مبلغان غیر بومی و اعزامی از قم پیگیری می‌شود.

وی افزود: تفسیر قرآن کریم از سوی مفسرین اعزامی از قم و مفسرین بومی در هشت امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

کرمی با اشاره به این که نیات موقوفات افطاری اجرا می‌شود، عنوان کرد: از محل اجرای نیات موقوفات مرتبط با ماه مبارک رمضان در محل امامزادگان و اماکن مذهبی از قبیل مساجد و حسینیه‌ها اطعام و افطاری توزیع می‌شود.

این مسئول در پایان افزود: برنامه‌های مختلفی از قبیل اطعام کریمانه به مناسبت میلاد حضرت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین برگزاری مراسم احیاء شب‌های قدر در اکثر امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..