پلمب ۲۷ واحد صنفی متخلف در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ یزد

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین، از پلمب ۲۷ واحد صنفی متخلف توسط بازرسان بهداشت محیط در استان خبر داد.

«وحید جعفری» در این باره تصریح کرد: طی این مدت، از هشت هزار و ۶۴ مراکز تهیه و توزیع واماکن عمومی حساس، اماکن بین راهی، سامانه های آبرسانی و مراکز عرضه قلیان بازرسی شد.

وی ادامه داد: در این بازدیدها، ۲۲۹ مورد به علت تخلف از قوانین و مقررات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند و از این تعداد ۲۷ مورد به علت نقص بحرانی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

جعفری با اشاره به موارد پلمب شده، افزود: چهار مرکز و اماکن بین راهی، ۱۸ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و پنج مورد از اماکن عمومی به دلیل تخلف پلمب شدند.

وی گفت: هم چنین جهت نظارت و کنترل بر مواد غذایی عرضه شده در سطح توزیع، تعداد یک هزار و ۵۰۲ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی انجام شد و مقدار بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۰۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای ارتقاء بهداشت متصدیان و افراد درگیر در تهیه و عرضه مواد غذایی، در این مدت تعداد ۷۲۵ مورد کارت تندرستی صادر شده است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان به گردشگرپذیر بودن استان در ایام نوروز اشاره و اظهار کرد: در این مدت از ۳۷۹ مراکز اقامتی شامل هتل، متل، مهمانسرا، مهمانپذیر بازرسی شد و چهار واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تاکید کرد: همچنین جهت کنترل کیفی آب آشامیدنی مورد استفاده سه هزار و ۲۸۳ مورد کلرسنجی انجام شده است.

جعفری تصریح کرد: در این طرح تعداد ۱۰۵ اکیپ بازرسی مشغول فعالیت بودند که شامل ۱۵۴ نفر از همکاران بهداشت در سطح محیط استان یزد بودند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..