در سینما و تئاتر چه خبر است؟

به گزارش یزدی نیوزصدور پروانه ساخت سه فیلمنامه و مجوز توزیع پنج فیلم در شبکه نمایش خانگی،‌ اجرای فوق‌العاده دو نمایش،‌ تولید یک مستند جدید در مرکز گسترش و چند خبر از تئاتر از جمله خبرهای هشتمین روز حوزه سینتما و تئاتر هستند.

به گزارش ایسنا،‌ طبق اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی، فیلم‌نامه‌های «سپیده دم» به تهیه‌کنندگی سید محسن وزیری، کارگردانی قدرت‌الله صلح میرزایی و نویسندگی اصغر نعیمی در ژانر اجتماعی، «افسانه‌های امروزی» به تهیه‌کنندگی  روانبخش صادقی و کارگردانی و نویسندگی حمیدرضا حافظی در ژانر کودک و نوجوان/ انیمیشن و «سد معبر» به تهیه‌کنندگی  بهمن کامیار و کارگردانی محسن قرایی و نویسندگی سعید روستایی در ژانر اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

صدور پروانه نمایش خانگی  پنج عنوان فیلم

 به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، در جلسه ۳۰ خرداد شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد، با عرضه فیلم های" عشق و جنون"  به تهیه کنندگی  محمد رضا محمدی و به کارگردانی حسن نجفی ، "پی ۲۲" به تهیه‌کنندگی داوود حیدری و به کارگردانی حسین قاسمی جامی ، "آسپرین قسمت ۹" به تهیه‌کنندگی و به کارگردانی فرهاد نجفی، "این مرد نیچه نیست" به تهیه‌کنندگی  و به کارگردانی سعید کشاورزی و "مایا" به تهیه‌کنندگی  داریوش بابائیان و به کارگردانی هادی رحیمی موافقت شد.

همچنین در این جلسه با عرضه ۶ عنوان فیلم کوتاه و۷ عنوان فیلم خارجی نیز موافقت به عمل آمد.

اجرای فوق‌العاده «صوراسرافیل» و «بیرون پشت در»

نمایش‌های «صوراسرافیل» و «بیرون پشت در» از روز ۱۴ تیرماه، در قالب ۳ اجرای فوق‌العاده در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌روند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر،  دو نمایش «صور اسرافیل» به کارگردانی عامر مسافرآستانه و «بیرون پشت در» به کارگردانی ایمان اسکندری که پیش از این در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفته و تا ۱۳ تیرماه به اجرای عمومی خود ادامه می‌دهند، به دلیل استقبال مخاطبان از روز ۱۴ تیرماه در قالب ۳ اجرای فوق‌العاده به صحنه می‌روند.

این ۲ نمایش‌ طی روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ تیرماه اجراهای فوق‌العاده خود را در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر سپری می‌کنند. نمایش «صوراسرافیل» ساعت ۱۹:۱۵ و نمایش «بیرون پشت در» نیز ساعت ۲۱:۳۰ به صحنه می‌رود.

تماشاخانه ایرانشهر با پایان ایام سوگواری شهادت حضرت علی (ع) و لیالی قدر، از روز چهارشنبه ۹ تیرماه با اجرای نمایش‌های «صوراسرافیل» و «بیرون پشت در» فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

افتتاح نمایش "شیش و بش" با حضور  هرمز هدایت در سالروز تولدش

نمایش "شیش و بش" نوشته محمد چرمشیر و به کارگردانی سید جواد روشن روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه با حضور هرمز هدایت و  تنی چند از هنرمندان در تالار سنگلج افتتاح خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر "یگانه"، در مراسم افتتاحیه نمایش "شیش و بش" که مقارن با سالروز تولد هرمز هدایت است، این هنرمند پیشکسوت، زنگ افتتاحیه نمایش را خواهد نواخت. همچنین در این مراسم هنرمندان مختلفی از جمله جعفر والی، اصغر همت، کاظم هژیرآزاد، فرزانه نشاط‌خواه، آناهیتا همتی، شهره سلطانی، محمد ساربان، آزاده پور مختار، رحمت امینی و… حضور خواهند داشت. 

نمایش "شیش و بش" کمدی اشتباهات است که در بستر نمایش‌های ایرانی، تضادهای دو خانواده را روایت می‌کند. در این اثر نمایشی – و به ترتیب حروف الفبا- مهسا ایرج‌پور، علی باروتی، صدف بختیاری، امیرعباس حسینی، مهدی ذاکر حسینی، محسن زرآبادی، مرتضی شاه‌کرم، حسین شفیعی، الهه شه‌پرست، مرضیه صدرایی، کامبیز طلایی، بهرنگ فرهنگ دوست و وحید نفر به عنوان بازیگر حضور دارند. همچنین سینا ییلاق‌بیگی به عنوان طراح صحنه و عنایت خادم بشیری، آهنگساز این گروه نمایش را همراهی می‌کنند.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌های اینترنتی www.tik8.com و www.iranconcert.com نسبت به خرید اینترنتی بلیت این نمایش اقدام نمایند. فروش اینترنتی دو روز اول این اجرا،  پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ تیر با ۲۰ درصد تخفیف همراه خواهد بود.

نمایش "شیش و بش"  از ۱۰ تیر تا ۸ مردادماه ساعت ۱۹ در تماشاخانه سنگلج،  پایین تر از میدان حسن آباد، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت به صحنه می‌رود.

ادامه اجرای «مایبر»

نمایش «مایبر» به کارگردانی ابوالفضل کاهانی، از روز چهارشنبه، نهم تیر اجراهای خود را در تالار مولوی ادامه می دهد.

به گزارش روابط عمومی نمایش «مایبر»، این نمایش که به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل کاهانی، اجراهای خود را از اواخر خرداد در سالن اصلی تالار مولوی آغاز کرده است، پس از جند روز وقفه، از روز چهارشنبه، نهم تیر، ساعت ۲۱ اجراهای خود را ادامه می دهد.

نمایش «مایبر» با حضور بازیگرانی همچون؛ محمد علیمحمدی، مجید یوسفی، مجتبی یوسفی، علی نورانی، محسن محبی با طراحی، نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل کاهانی به روی صحنه می رود.

داستان این نمایش حول مساله اصلی اثر که بازسازی یک صحنه جرم است، رخ می دهد. زمانی که متهم بعد از وقوع جرم مجبور می شود صحنه جنایت را بازسازی کند در واقع اتفاقی را که قبلا افتاده روایت می کند.

«مایبر» ساعت ۲۱ هر روز در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی به صحنه می رود و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت تیوال به آدرسwww.tiwall.com/theater/maybor  نسبت به خرید بلیت تخفیف دار این نمایش اقدام نمایند. همچنین این نمایش همه روزه با تخفیف ۵۰% میزبان دانشجویان گرامی می باشد.

نشست تخصصی با عنوان «سینمای فلسطین: رویاهای یک ملت»

سومین جلسه از سلسله نشست‌های پژوهشی مدرسه ملی سینمای ایران در آستانه روز جهانی قدس با عنوان «سینمای فلسطین: رویاهای یک ملت» برگزار می‌شود. در این نشست که با نگاهی به کتاب «رویاهای یک ملت: درباره‌ی سینمای فلسطین» برگزار می‌شود، سیدعلی روحانی، وحیداله موسوی و عبدالله کریم زاده (مترجم کتاب) به بیان نظرات خود درباره‌ی سینمای فلسطین خواهند پرداخت. 

سلسله نشست‌های پژوهشی مدرسه ملی سینمای ایران که از ابتدای خرداد آغاز شده است، به آثار پژوهشی و ترجمه‌ای می‌پردازد که طی سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ با همکاری دانشگاه تهران و مدرسه ملی سینما و با نظارت دفتر مطالعات و دانش سینمایی به انجام رسیده‌اند. 

این نشست روز چهارشنبه ۹ تیر ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۳۰ در محل مدرسه ملی سینمای ایران واقع در سه راه اقدسیه، خیابان موحد دانش، کوچه نیلوفر، پلاک ۳ برگزار خواهد شد و شرکت در آن برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

«ژنرال‌های ۱۳ ساله» در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود

فیلم مستند «ژنرال‌های ۱۳ ساله» با محوریت دیروز و امروز نوجوانان رزمنده‌ی دوران دفاع مقدس، به کارگردانی «محمد جعفری» در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، ساخت این فیلم مستند که در مرحله تصویربرداری قرار دارد، در چند استان در حال پی‌گیری است تا پس از طی مراحل فنی تولید، برای اولین نمایش عمومی به دبیرخانه دهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت ارائه شود.

مستند «ژنرال‌های ۱۳ ساله» نگاهی دارد به نوجوانان رزمنده‌ی دیروز که گروهی از آنان با حضور در جبهه‌ها شهید شدند و عده‌ای دیگر که این روزها در میانسالی، روزگار می‌گذرانند.

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از: طرح، تدوین و کارگردانی: محمد جعفری؛ تصویربردار: هادی امامی؛ صدابردار: سلیم قاسمی؛ مدیر تولید: آذر مهرابی؛ تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

محمد جعفری از فیلمسازان باسابقه‌ی سینمای مستند ایران است که ساخت آثاری چون «کارنامه بنیاد کندی»، «آسمان رستم‌آباد ابری است»، «کریستین»، «لاله و لادن»، «صورت‌های رنگ‌پریده» و… را در کارنامه دارد.

توزیع فیلم سینمایی«شیر تو شیر» درشبکه نمایش خانگی سوره توزیع

فیلم سینمایی«شیر تو شیر » به کارگردانی ابراهیم فروزش از امروز ۸ تیرماه درشبکه نمایش خانگی سوره توزیع می شود.

سعید خندق‌آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره ، درباره توزیع نسخه نمایش خانگیفیلم سینمایی«شیر تو شیر» درسطح کشور گفت: «شیر تو شیر» به کارگردانی ابراهیم فروزش و به تهیه‌کنندگی سید علیرضا سبط احمدی از صبح سه شنبه ۸تیرماه توسط موسسه هنرهای تصویری سوره در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود.

وی افزود : فیلم سینمایی«شیر تو شیر »این اثر به واسطه داستانش می‌تواند خانواده‌ها و کودکان را مخاطب خود قرار دهد .سعید خندق‌ابادی با تاکید بر جذابیت های داستانی "شیر تو شیر" افزود: فیلم نامه و داستان " شیر تو شیر" با ظرافت و دقت توسط هوشنگ مرادی کرمانی نوشته شده و مثل سایر نوشته‌های این نویسنده چیره دست به ویژگی‌های بومی و محیطی داستان توجه ویژه و خاصی داشته است .ک.

دی وی دی فیلم سینمایی«شیر تو شیر»شامل پشت صحنه فیلم و گالری عکس‌های فیلم در شبکه نمایش خانگی توزیع میشود.

فیلم "شیر تو شیر" داستان فضل‌الله است که هنگام زایمان همسرش را از دست می‌دهد. بچه او تنها شیر آدمیزاد می‌خورد و همین اتفاق سرآغاز ماجراهای این فیلم در یک روستاست

در این فیلم هدایت هاشمی، سینا رازانی، ستاره اسکندری، کتانه افشاری، مائده طهماسبی و لیلا اوتادی ، حسین قاسمی هنر ایفای نقش دارند.

اعلام آمادگی سازمان بسیج طلاب و روحانیون برای رگزاری جشنواره مقاومت

سازمان بسیج طلاب و روحانیون آمادگی خود را برای برگزاری باشکوه‌تر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و اکران فیلم‌های مقاومت در حوزه های علمیه و پایگاه‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیون اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت؛ نشست مشترک محمد خزاعی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و حجت‌الاسلام محمود محمدی شاهرودی رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون برگزار شد و در این نشست یزدان عشیری مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و حجت‌الاسلام مسعود حیدری معاون فرهنگی بسیج طلاب نیز حضور داشتند.

در این نشست محمد خزاعی به تشریح ابعاد برگزاری و بخش‌های مختلف چهاردهمین دوره این رویداد سینمایی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت و عنوان کرد: به دو دلیل اصرار داریم که فیلم‌های جشنواره بین‌المللی مقاومت در سطح حوزه‌های علمیه و برای طلاب و روحانیون به نمایش در بیاید. دلیل نخست اهمیت، جایگاه و نقش کلیدی طلاب و روحانیون در افکارسازی و آگاهی بخشی اجتماعی است و به عنوان نیروهای مرجع کارامد و تاثیرگذارند. دلیل دیگر ساختار موضوعی و محتوایی فیلم‌های حوزه مقاومت است که به ضروری‌ترین مباحث استراتژیک کشور و جهان اسلام می‌پردازد و ارتباط و آشنایی طلاب و روحانیون با این آثار خیلی مهم است.

وی ادامه داد: تجربه همکاری سازمان بسیج طلاب و روحانیون در دوره پیشین بسیار خوب بود و با استقبال خیلی خوبی در حوزه‌های علمیه مواجه شد و امیدورایم با تعامل و همکاری مجدد در این دوره هم شاهد اتفاقات موثر باشیم.

حجت‌الاسلام محمود محمدی شاهرودی رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون در این نشست ضمن استقبال از جشنواره مقاومت گفت: انشالله که برکات این حرکت ارزشمند برای توسعه و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های انقلاب اسلامی هم بحث دفاع مقدس و جریان مقاومت است. به هر حال مقاومت تمام شدنی نیست. دفاع مقدس هم به هشت سال جنگ تمام نمی‌شود. نه تنها بعد از جنگ چیزی تمام نشده بلکه چند برابر اضافه شده است. به تعبیر مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین فرمودند خرمشهرها در پیش است.

حجت‌الاسلام محمود محمدی شاهرودی با بیان اینکه برگزاری جشنواره فیلم مقاومت کار خوب و بسیار ارزشمندی است. خاطرنشان ساخت: مجموعه سازمان بسیج طلاب یک مجموعه شاخص است. یک ظرفیت بالقوه‌ای در این تشکیلات و رده‌های ما وجود دارد. ما طلبه‌ها و روحانیون در سطوح مختلف داریم. اساتید، فضلا، ائمه جمعه، جماعات، مدرسین، طلاب مدارس، و در راس اینها مجموع مراجع هستند که مثل دیده‌بان هستند و به کوچک‌ترین حرکت منفی و مثبت را در داخل و خارج از کشور واکنش نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: می‌شود گفت شبکه روحانیت شبکه زنده، نفس‌کش  انقلاب است و دارای توان و قدرت قوی و بالقوه و نفوذ کلام  بالا و بدیهی است در این عرصه هم می‌تواند نقش آفرین و تاثیرگذار باشند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون تاکید کرد: انتظار ما این است که در فیلم‌ها به نقش روحانیت در دفاع مقدس توجه شود. نقش روحانیت در گفتمان انقلاب و حوزه علمیه انقلابی که حضرت آقا تاکید دارند و بحث جریان مقاومت هم مورد توجه قرار گیرند. قطعا، ما آمادگی همکاری را داریم.

؛ جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در نظر دارد به منظور مهیا کردن بسترهای برگزاری جشنواره در شهرهای مختلف برای استفاده و بهره‌گیری طیف‌ها و طبقات مختلف جامعه، فراگیری مخاطبان، مردمی‌تر شدن، تمرکززدایی، اهتمام به گروه‌های مختلف اجتماعی، لزوم شناخت مستقیم و ملموس طلاب و دانشجویان با آثار سینمای مقاومت برنامه نمایش گسترده‌تر این فیلم‌ها پیش‌بینی کرده است. 

 در دوره گذشته جشنواره مقاومت ۴۸۳ پایگاه سازمان بسیج طلاب و روحانیون میزبان جشنواره مقاومت شده بودند و پایگاه‌های بسیج طلاب و روحانیون استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، بوشهر، تهران بزرگ، خراسان رضوی، سمنان، زنجان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گلستان، گیلان، مرکزی، هرمزگان، همدان، کردستان، سیستان‌وبلوچستان، اصفهان، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، یزد، مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، البرز، آذربایجان غربی نسبت به اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی مقاومت اقدام کرده‌اند.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به دبیری محمد خزاعی از هنرمندان جوان سینمای ایران همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس برگزار می‌شود.

روزهای پایانی کشتن کفتر چاهی

نمایش «کشتن کفتر چاهی» که از اردیبهشت در سالن تئاتر آفتاب روی صحنه رفته است، ۳۱ تیر به اجرای خود پایان می‌دهد. تاریخ اعلام شده قطعی است و تمدید نخواهد شد.

به گزارش روابط‌ عمومی نمایش،‌ «کشتنِ کفترِ چاهی» به کارگردانی رضا حداد و نویسندگی محمد چرم‌شیر، با بازی سعیده آجرلی، درسا ابوالفضلی، مائده اسداللهی، سونیا اسماعیلی، پردیس احمدیه، آذین نظری، نفیسه زارع، ستاره ملکی و یاسمن میرزایی، هر شب ساعت ۲۱:۰۰، در سالن تازه تاسیس آفتاب و اقع در چهارراه جهان کودک اجرا می‌شود.

تا امروز قباد شیوا، محمد رحمانیان، احمد مسجدجامعی، لوریس چکناواریان، جواد طوسی، بهرام عظیمی، صادق تبریزی، الناز شاکردوست، مهرداد ختایی، علی هاشمی شهرکی، شیوا ارسطویی، علیرضا گلدوزیان، کمال طباطبایی، مهسا محبعلی، حمید پورآذری، آروند دشت‌آرای، مهدی کرم‌پور، حمیدرضا صدر، احمد طالبی‌نژاد، بهنوش طباطبایی، عباس غفاری، مهران زمانی، همایون نصیری، حسین پاکدل، طلا معتضدی، پژمان رحیمی‌زاده، سیامک انصاری، آتیلا پسیانی، عاطفه رضوی، امیررضا کوهستانی، حبیب رضایی، محمد عاقبتی، حسین خطیبی، کوروش گلناری، گلاب آدینه، مائده طهماسبی، احمد پوری، اکبر عالمی، یارتا یاران و… به تماشای این نمایش نشسته‌اند.

"تخم مرغ بدون زردینه" در تماشاخانه مشایخی روی صحنه می‌رود

نمایش «تخم مرغ بدون زردینه» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی شجاعی‌زاده از ۹ تیرماه در تماشاخانه مشایخی ساعت  ۱۷:۳۰ روی صحنه می‌رود.

 نمایش «تخم مرغ بدون زردینه» روایتگر پدر و مادری است که تصمیم می‌گیرند برای یسرزدن به پسرشان که غمگین و ناراحت است و در میدان جنگ تک تنها مانده به نزد فضایی شاد و مهیج ایجاد کنند و داستان عجیب و غریب خاطرات ازدواجشان را برای او تعریف می کنند..

در این نمایش علی حسینی، سعیدحسین‌پور، مجتبی شجاعی‌زاده و احسان سامی به عنوان بازیگر حضور دارند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیارکارگردان:سعید حسین‌پور، مدیر تولید و برنامه‌ریز : علی ضیایی، طراح صحنه و لباس:مجتبی شجاعی‌زاد، منشی صحنه: دانیال نصیری‌جوزانی ، طراح پوستر و بروشور:  علی‌ زرگران وعکاس: سحر لجمیری

نمایش «تخم مرغ بدون زردینه» به کارگردانی مجتبی شجاعی‌زاده ۹ تیر ماه  ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه میزبان علاقه مندان‌ به هنر تئاتر در تماشاخانه استاد مشایخی است.

راه‌اندازی بخش «داستان های موزه» در سایت موزه سینما

بخش ویژه ای به نام «داستان‌های موزه» در قسمت مربوط به رویدادها، در سایت موزه سینما اضافه شده است.

بخش ویژه‌ای به نام «داستان‌های موزه» در قسمت مربوط به رویدادها، در سایت موزه سینما به آدرس http://cinemamuseum.ir/StoryList اضافه شده است.

در بخش مربوط به «داستان‌های موزه»، داستان برخی از اشیای موجود در موزه سینما و یا سینماگرانی که در این عرصه جریان ساز بوده اند براساس مستندهای تاریخی که در این موزه وجود دارد، تعریف می شود.

در حال حاضر پنج داستان با عناوین «دوربینی که فقط یک بار میهمان موزه سینما بود»، «لبخند کپل به کودکان»، «ماجرای خواندنی گذرنامه عبدالحسین سپنتا»، «رنگین کمانی از جوایز کیارستمی» و «داستان اولین گرد هم آیی سینماداران» در این بخش منتشر شده است.

داستان های مربوط به این بخش، سه شنبه هر هفته بروز خواهد شد و در همین راستا بخش فرهنگی روزنامه جام جم روزهای پنجشنبه هر هفته داستان های مربوط به این موزه را در ستون ویژه مربوط به موزه سینما منتشر خواهد کرد.

بخش نظردهی بسته شده است..