امام جمعه بخش مرکزی یزد:

متولیان امر یزد را به استان پیشرو در تولید دانش بنیان تبدیل کنند

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به امتیازهای یزد برای تبدیل شدن به قطب علم و فناوری گفت: متولیان امر و مسئولان باید با همدلی، یزد را به استان پیشرو در تولید دانش بنیان تبدیل کنند.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه با گرامیداشت روز ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی نوع جدیدی از حکومتی است که در دنیای کنونی ما با حضور متدینانه مردم و با محوریت اسلام و اسلام شناسان واقعی شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: در این حکومت، مردم اصل هستند و این اصالت هم باید حفظ شود زیرا حضور مردم همواره حلال مشکلات است و این حضور یک امر تکلیفی و واجب شرعی است و اینگونه نیست که مردم نسبت به حکومت اسلامی احساس مسئولیت نداشته باشند.

مدرسی ادامه داد: دولت هم وظیفه دارد این حضور مردمی را پاس بدارد و برای حضور مردمی بسترسازی کند زیرا بسیاری از بسترها ممکن است حضور مردمی را کمرنگ کند بر این اساس، بی‌اعتمادی ها، گرانی ها و کم کاری در دستگاه های اجرایی و امثال اینها حتماً باید حل شود.

نهادهای مختلف در زمینه ترویج فرهنگ ماه مبارک رمضان تلاش کنند

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: رمضان ماه خودسازی است و برنامه های این ماه هم باید با محوریت مساجد در بعد اجتماعی تقویت شود و مساجد در حقیقت پایگاه هایی برای حضور و اجتماعات مردمی در عرصه های مختلف باشد و نهادها و دستگاه های اجرایی مختلف هم باید در زمینه ترویج فرهنگ ماه مبارک رمضان تلاش کنند و در خود ادارات هم در این زمینه تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین به عنوان شعار امسال تعیین شده است، عنوان کرد: در یزد هم تحصیلات عالیه و هم ظرفیت های ارزشمند دانشگاهی و هم امتیاز برتر در تحصیلات وجود دارد و سال های متمادی در عرصه های علمی کشور مقدم و برگزیده شدیم و با توجه به انگیزه ظرفیت موجود پارک های علم و فناوری، بسیج و سپاه، هیئت های اندیشه ورز، صاحبان سرمایه و افراد توانمند استان و تمام دست اندکاران و صنعتگران استان در این زمینه با همدلی تلاش کنند و یزد را به عنوان استان پیشتاز و پیشرو در عرصه صنعت و دانش بنیان معرفی کنند.

چند هکتار از بافت قدیم یزد به سبک زندگی سنتی و متدینانه مردم اختصاص یابد

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعطیلات نوروز امسال عنوان کرد: نوروز امسال حاشیه هایی به همراه داشت و عده ای از مردم و متدینین، روحانیون و فعالان دینی از وضعیت فرهنگی یزد نگران و ناراحت بودند بر این اساس پیشنهاد می شود برای احیا بافت فرهنگی یزد چند هکتار از بافت قدیم را با همان روش سنتی رونق ببخشند و سبک زندگی متدینانه و سنتی مردم یزد را ترسیم کنند.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز طبیعت عنوان کرد: مردم اگر به کوه و دشت و دمن می روند، به این آیه از قرآن کریم توجه داشته باشند که می فرماید: «فانظر الی آثار رحمت الله کیف یحیی الارض بعد موتها و هو عای کل شی قدیر».

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امیرالمومنین علی (ع) بیان می کنند وقتی حکومت به دست من رسید، من نگاهم فقط به کتاب خدا و سنت و قانون پیامبر بود و نگاه به هیچ چیز دیگری نداشتم و حکومت اسلامی امتیازش این است که دین را و اسلام را محور قرار می دهد و لذا مسئولان باید دین و اسلام را به تاسی از امیرالمومنین محور قرار دهند و سلیقه های شخصی و برداشت های خارج از عرف دینی را نه مورد توجه قرار دهند و نه به آن بهای عملی دهند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..