ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین در محور‌های مواصلاتی استان یزد

استاندار یزد گفت: ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین در محور‌های مواصلاتی از یازدهم تا سیزدهم فروردین ماه اعمال می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز، مهران فاطمی در ستاد راهبری تصادفات استان با اشاره به ضرورت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در ایام پایانی تعطیلات نوروزی جهت کاهش سوانح جاده ای، گفت: ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین در محور‌های مواصلاتی از ساعت ۱۳ روز پنجشنبه یازدهم فروردین تا ساعت ۲۴ روز شنبه سیزدهم فروردین ماه اعمال شود.

وی افزود: در راستای کاهش تصادفات احتمالی موتورسیکلت ها، توقیف راکبان بدون کلاه کاسکت و موتورسیکلت‌های فاقد روشنایی مناسب هم در دستور کار قرار گیرد.

استاندار یزد بر افزایش اکیپ‌های گشت و بازرسی در محور‌های پرتردد و شلوغ به ویژه محور‌های منتهی به کوهستان شیرکوه و مهریز با همکاری نهاد‌های مربوطه و همچنین ارائه توصیه‌های ایمنی و خود مراقبتی از طریق دستگاه‌های متولی، صداوسیما و رسانه‌ها تاکید کرد.

فاطمی به تبیین لزوم برنامه محوری در مباحث مربوط به تعطیلات پایانی نوروز پرداخت و اظهار داشت: فرمانداران شهرستان‌ها جلسه فوق العاده کاهش ترافیک و تصادفات شهرستان‌ها را همین امروز برگزار و ظرف ۲۴ ساعت برنامه‌های عملیاتی ترافیکی محور‌های پرتردد شهرستان‌ها را تهیه و به ستاد استانی ارائه دهند.

وی ادامه داد: فرمانداران باید با فراخوان بخشداران، شهرداران و دهیاران، تمهیدات لازم را برای هر یک از روستا‌های استان و به ویژه برای روستا‌های پرتردد و با موقعیت خاص بیندیشند و ظرف ۲۴ ساعت برنامه‌ها عملیاتی و کمبود تجهیزات را به صورت مکتوب ارائه دهند تا پشتیبانی‌های لازم در حد مقدورات استان انجام شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..