رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد:

انجمن مشاوران در استان یزد تشکیل شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد بر لزوم تشکیل انجمن مشاوران در استان یزد تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز، مجید دهقانی زاده در نشست شورای فنی استان یزد با هدف شناسایی راهکارهای تسهیل مقررات مرتبط با بخش فنی بر ضرورت تشکیل انجمن مشاورین در استان یزد تاکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم در سال ۱۴۰۱ با تمهیدات دولت و سایر قوای کشور، مشکل مرتبط با اسناد خزانه برطرف شود.

وی با قدردانی از حضور رئیس امور نظام فنی، اجرایی، مشاوران و پیمانکاران در استان و فرصت فراهم شده برای بهره گیری از دیدگاه های فنی سازمان برنامه و بودجه کشور به جایگاه شورای فنی در نظام تصمیم گیری استان اشاره کرد و خواستار ارتقای جایگاه این شورا در نظام تصمیم گیری فنی استان شد.

محمد جواد ابوالحسینی، معاون عمرانی استاندار یزد نیز در این جلسه بر ضرورت بازنگری در حوزه وظایف و فعالیت های شورا، نحوه ارائه آموزش های مرتبط با کارشناسان فنی، افزایش تفویض اختیارات به استان ها، رفع عدم انطباق بین ضوابط پیمان کاری با آیین نامه های مالی و معادلاتی و ضرورت تنقیح مقررات فنی، ضرورت تدوین آیین نامه های خاص بابت نحوه هزینه کرد اسناد خزانه در فعالیت های عمرانی را مطرح و خواستار توجه به آن از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور شد.

رئیس امور نظام فنی، اجرایی، مشاوران و پیمانکاران نیز در این نشست با سپاس از برگزاری نشست شورای فنی استان، مطالبی را پیرامون موارد مطرح شده بیان کرد و با اشاره به نحوه اصلاح فهرست بها گفت: برای اصلاح فهرست بها مشروط به ارائه و استدلال و ادله فنی آمادگی لازم برای طرح پیشنهاد استان در شورای عالی فنی وجود دارد.

قانع فر، مشارکت در اصلاح قوانین و مقررات فنی مرتبط را در دو سطح پیشنهاد کرد: استان هایی که تمایل به مشارکت در این حوزه دارند، می توانند در دو بخش شامل مقررات عمومی و ارائه پیش نویس مقررات اختصاصی برای فعالیت های خاص استان همکاری نمایند.

وی در زمینه عدم انطباق فهرست بهای ابلاغی سال ۱۴۰۱ با واقعیت های موجود در نظام فنی استان به ضرورت اعمال نرخ تعدیل در قراردادهای ۱۴۰۱ اشاره و بیان کرد: شرایط عمومی پیمان به احتمال زیاد در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ ابلاغ خواهد شد.

قانع فر از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خواستار در اولویت قراردادن مشاورین در پرداخت های نقدی استان شد.

در این نشست انجمن پیمانکاران، نماینده مشاورین، مدیران و اعضای شورای فنی مطالب و مسائل خود را در مورد حوزه تخصصی و مقررات مرتبط ارائه کردند.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..