قاعده روشن و عادلانه در صنایع در سطح استان به کارگرفته شود

امام جمعه میبد: انتظار می‌رود امسال الزاماتی برای صنایع در کاهش آلایندگی و بهینه سازی آب مصرفی انجام گیرد.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله اعرافی در دیدار نوروزی استاندار بر پی گیری طرح آب انتقالی به استان و تعیین سهم صنایع آلاینده و حرکت به سمت صنایع هایتک تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود امسال الزاماتی برای صنایع در کاهش آلایندگی و بهینه سازی آب مصرفی انجام گیرد.

امام جمعه میبد گفت: طرح بازگشت آب به چرخه تولید از سیستم تهویه صنایع درشهرستان میبد یکی از روش‌های صرفه جویی در مصرف آب و کاهش آلایندگی بود که درسال‌های اخیر به صورت دانش بنیان دنبال شد و نتایج خوبی داشت.

آیت الله اعرافی افزود: استاندار بعنوان مسئول ارشداجرایی در استان باید برای جلوگیری از توسعه صنایع آلاینده و هدایت سرمایه گذاران به سمت صنایع هایتک قاعده قاعده روشن و عادلانه ظرف زمانبندی مشخص تعیین کند.

فاطمی استاندار هم که به همراه معاونین در این دیدار نوروزی در بیت آیت الله اعرافی حضور داشتند با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص نگاه راهبردی درحوزه‌های طرح آب انتقالی به استان و تامین منابع مالی آن ازطریق معادن گفت:طبق سند آمایش مرکز راهبردی پیشرفته ده محور را مبتنی بر سند امایش و برنامه تحولی در استان انجامدادیم و ده محور دیگر قرار است درشش ماه سال جدید انجام شود به طوری که تدوین این سند به طور مثال در بخش کشاورزی، علاوه بر دستگاه اداری با نخبه گان و فعالیت کشاورزی این بخش و با حضور شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود.

فاطمی سلامت و سامان خانواده و آموزش و پرورش و گردشگری را از دیگر محور‌های درحال تکمیل خواند.

استاندار با اشاره به طرح‌های آب انتقالی به استان، تامین منابع مالی را از مباحث مهم این طرح خواند و گفت: برای تامین منابع آن تفاهم نامه سه جانبه ایی را با چادرملو و معدن چاه یزد به امضا رساندیم و ۴۷۰ کیلومتر خط مشترک با خراسان رضوی و ۱۷۰ کیلومتر خط اختصاصی به یزد را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به خط خرسان گفت: امسال هزار میلیارد تومان از محل تنش به این خط گذاشتند و ما هم سه هزار میلیارد تومان تامین منابع کردیم تا ۸۰ کیلومتر درسال ۱۴۰۱ اجرا شود.

استاندار درادامه از قرارگرفتن ۳۲۰ روستای استان درطرح آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی تا پایان سال خبر داد و گفت: شهریورماه مساله آب شرب و بهداشت روستا‌ها که عمدتا روستا‌های شهرستان تفت است حل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: درمساله آب رسانی به روستا‌ها یک درصد فروش معادن و ۲۰ درصد حقوق دولتی لحاظ خواهد شد و متناسب با ظرفیت هرشهرستان در پروژ‌ها هزینه خواهد شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..