امام جمعه یزد تاکید کرد؛

اهتمام به حرکت‌های دانش‌بنیان برای حفظ و پایداری نظام و انقلاب

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به لزوم بهره‌برداری مناسب از نعمت انقلاب اسلامی،یکی از روشهای حفظ و پایداری این نظام را حرکت به سمت دانش بنیان‌ها خواند.

آیت الله «محمدرضا ناصری» در خطبه‌های اولین نماز جمعه شهر یزد در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: رسم خداوند بر این است که اگر نعمتی را به قومی داد و عنایتی کرد، هیچگاه آن را باز پس نمی‌گیرد مگر این که خودمان آن را پس بزنیم و آمادگی آن را نداشته باشیم.

وی افزود: اگر بهره‌گیری مناسبی از نعمات خداوند داشته باشیم، خداوند آن را افزون خواهد کرد ولی اگر استفاده مناسبی از آن داشته باشیم، دچار خسران شده‌ایم لذا باید سعی کنیم تا به آنچه برایش تلاش می‌کنیم، دست یابیم.

ناصری با اشاره به نعمت اسلام و انقلاب اسلامی و عظمت و اقتدار نظام اسلامی، گفت: اگر از این نعمات بهره نبریم، خسران کرده‌ایم و ظلم و جور دشمنان گریبانگیر ما خواهد شد.

وی با اشاره به سیطره دشمنان بر کشورهایی مانند عربستان، لیبی و برخی دیگر کشورها، عنوان کرد: امروز استعمارگران به عظمت ایران اسلامی اقرار دارند همانگونه که معاویه نیز در مورد عظمت و بزرگی امیرالمومنین(ع) اقرار داشت ولی در عمل همواره به دنبال دشمنی با حضرت علی(ع)بود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: باید به پای نظام جمهوری اسلامی بایستیم و آن را حفظ کنیم و یکی از روشها برای پایداری این نظام با توجه به سفارش مقام معظم رهبری، حرکت کردن به سمت دانش‌بنیان‌هاست.

وی افزود: در همین راستا باید سه اصل تدین، تفکر و تعقل را از مدارس برای کودکانمان آغاز کنیم تا مانع سست عنصری و بی هویتی آنها باشیم.

آیت الله ناصری بر نوآوری و تقویت تولید داخلی تاکید و خاطرنشان کرد: دولتمردان باید در این موضوع جدیت داشته باشند و بر رونق تولید در کشورمان براساس نوآوری و دانش اهتمام داشته باشند.

وی در این باره راهکارهایی را نیز مطرح کرد و گفت: باید در وهله اول انقلابی در آموزش کشورمان با ایجاد تحول در آموزش و پرورش و آموزش عالی شکل بگیرد تا تدین و تفکر را در نسل نوجوان و جوان رشد دهیم.

امام جمعه یزد بهره‌گیری از شخصیت‌های توانمند را دومین گام در این زمینه خواند و اظهار کرد: باید مواظب باشیم تا افراد مستعد در کشورمان از سوی دشمنان جلب نشوند و در مقابل باید از این ظرفیت‌ها حمایت و استفاده کنیم.

وی به مناسبت دهم فرودین یزد و لبیک یزدی‌ها به شهدای تبریز با سکانداری شهید محراب آیت الله صدوقی، گفت: باید این مناسبت به نحو مطلوبی گرامی داشته شود.

آیت الله ناصری در پایان نیز بر لزوم خودکفایی در حوزه پوشاک کشورمان تاکید کرد و گفت: این حوزه، روشی مناسب و آسان، ارزان و با اشتغال آفرینی بالاست، البته تحقق این موضوع نیازمند حمایت دولت برای کوتاه کردن دست واردکنندگان این صنعت از خارج کشور است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..