وزیر نیرو خبر داد؛

احداث بیش از ۱۰ هزارمگاوات ساعت نیروگاه در کشور

وزیر نیرو از احداث بیش از ۱۰ هزار مگاوات ساعت نیروگاه در کشور طی چهار سال آینده خبر داد و گفت: بالغ بر ۲۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر به استان یزد اضافه می شود.

به گزارش یزدی نیوز، علی اکبر محرابیان،در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی یزد اظهار داشت: توسعه انرژی های تجدیدپذیر از برنامه های دولت مردمی است و به این منظور تلاش می شود طی چهار سال آینده، بیش از ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه در سطح کشور احداث شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه استان یزد در بحث انرژی خورشیدی دارای جایگاه مناسبی برای سرمایه گذاری است، در این رابطه ساختگاه های متعددی مطالعه و قراردادهای خوبی منعقد شده است.

محرابیان ادامه داد: بیش از ۲۰۰ مگاوات قرارداد توسعه نیروگاهی منعقد شد که عملیات اجرایی آنها در ماه های گذشته شروع شده و امید است که این ۲۰۰ مگاوات در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی یزد نیز در خلال این بازدید گزارشی از روند تعمیرات مولدهای نیروگاه ارائه کرد.

سید محمد حسن جمال الدینی با بیان اینکه با همت و تلاش توان داخلی و شرکت های دانش بنیان موفق به ساخت و بازسازی قطعات نیروگاهی شده ایم، عنوان کرد: امیدواریم ظرف ماه های آینده مولدهای این نیروگاه با تمام توان راه اندازی و به شبکه سراسری برق کشور متصل شود.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..