بیانیه پارک علم و فناوری یزد برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی

پارک علم و فناوری یزد در یک بیانیه با لبیک به فراخوان ملی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعلام کرد که تمام توان خویش را در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ به کار خواهد گرفت.

به گزارش یزدی نیوز، پارک علم و فناوری یزد به عنوان پیشران توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یزد در یک بیانیه با لبیک به فراخوان ملی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعلام کرد که تمام توان خویش را در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ به کار خواهد گرفت و در این راستا همه مدیران استان، تولیدکنندگان، اساتید، شرکت‌های فناور و دانش بنیان را به حمایت، همراهی و همکاری فرا می‌خواند.

متن کامل بیانیه پارک علم و فناوری یزد که از سوی محمد رضا حسینی بغداد آبادی معاون فناوری و نوآوری پارک در اختیار روابط عمومی قرار گرفت، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) با عنوان “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین”، مسئولیت‌هایی جدید را متوجه پارک‌های علم و فناوری ساخته و می‌تواند فصل نوینی را در راستای پیشرفت پایدار کشور بر مبنای توانمندی‌های بزرگ داخلی رقم زند.

تولید و ارزش آفرینی چنانچه از مسیر دانش و نوآوری بگذرد و الگو‌های توسعه کشور نیز بر مبانی روشن اقتصاد دانش بنیان طراحی و اجرایی گردد، می‌تواند زمینه‌های لازم برای تحکیم و تقویت نظام اقتصادی کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی و حل معضلات مزمن اقتصاد ایران نظیر اشتغال، تورم و وابستگی به منابع را فراهم آورد.

پیام نوروزی مقام معظم رهبری، در ادامه تاکیدات مکرر ایشان بر حوزه حیاتی و راهبردی اقتصاد دانش بنیان، بیش از گذشته اهمیت راهبردی این بخش را به همه مدیران و سیاست گذاران دولتی و فعالان بخش خصوصی خاطر نشان می‌سازد.

پارک علم و فناوری یزد به عنوان پیشران توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یزد با لبیک به فراخوان ملی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تمام توان خویش را در راستای تحقق این امر به کار خواهد گرفت و در این راستا همه مدیران استان، تولیدکنندگان، اساتید، شرکت‌های فناور و دانش بنیان را به حمایت، همراهی و همکاری فرا می‌خواند.

بدون تردید تنها در سایه نوعی هماهنگی و حرکت جمعی در فضای زیست بوم نوآوری و رفع موانع موجود در مسیر حرکت تولیدگران، کارآفرینان و فناوران، بستر‌های لازم برای توسعه تولید دانش بنیان در استان فراهم خواهد شد.

برنامه‌های اجرایی پارک علم و فناوری یزد در جهت تحقق عملیاتی شعار سال ۱۴۰۱ در آینده‌ای نزدیک با استفاده از دیدگاه‌های صاحب نظران این بخش تدوین و اطلاع رسانی خواهد شد و به طور جدی و جهادی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

امید آن داریم که در سایه افزایش آگاهی‌ها از ماهیت و اهمیت اقتصاد دانش بنیان به ویژه در میان تصمیم سازان اقتصادی کشور و ایجاد ساختار‌ها و سازوکار‌های متناسب که هماهنگی و هم افزایی لازم را ایجاد خواهند کرد، شاهد تحقق عینی و عملی شعار راهبردی سال ۱۴۰۱ و پیشرفت پایدار ایران عزیز و اسلامی باشیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..