فعالیت ۹ پست خدمات بشردوستانه نوروزی هلال احمر در یزد

بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی جمعیت هلال احمر استان یزد تحت عنوان «جوانان هلال، سفیران ایمنی سلامت و نشاط اجتماعی» در حال برگزاریست.

«سید جواد میرحسینی» معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد در این باره اظهار کرد: بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی با هدف افزایش روحیه امید، نشاط اجتماعی و تأمین سفری سالم و ایمن از ۲۵ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده در استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح شش پست‌ ثابت و سه اکیپ‌ سیار در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقاصد سفر، پایانه‌های مسافربری و ورودی شهرها خدمات گوناگون ارائه می دهند افزود: تعداد ۷۲۰ نفر روز بصورت ۱۲ ساعته در این پست ها و اکیپ ها زمینه آرامش مسافران نوروزی را فراهم می کنند.

میرحسینی تأمین سفری سالم وایمن، نهادینه سازی حس مسئولیت پذیری اجتماعی، ارتقاء ایمنی، سلامت همنوعان و هموطنان در سفرهای نوروزی و تأمین نشاط جمعی را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد و گفت: در این طرح خدمات فرهنگی، آموزشی و مهارتی و زیست محیطی درفضای جذاب به مسافران نوروزی ارائه می شود.

وی با اشاره به اجرای پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) توسط پست ها در این طرح، بیان کرد: در این پویش از ظرفیت افراد شاخص و مطرح جامعه و ارتباط چهره به چهره با رانندگان جهت پیوستن به پویش و تعهد به اجرای مفاد آن در طول سفر استفاده می شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گفت: مراقبت از کودکان، رعایت سرعت و سبقت، توقف در حین استفاده از تلفن همراه، توقف در حین خستگی و خواب آلودگی، حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی در طول سفر از محورهای اصلی این پویش است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..