هشدار اورژانس یزد به مسافران نوروزی در مورد مسمومیت با CO

اورژانس استان یزد به دنبال وقوع مواردی از مسمومیت با مونوکسید کربن در بین مسافران نوروزی، از افرادی که استراحت شبانه را در داخل خودرو یا چادر سپری می‌کنند خواست تا در صورت برودت هوا مراقب مرگ خاموش باشند.

اتفاقات مذکور طی شب‌های اخیر در محل اسکان مسافران نوروزی واقع در پارک اشکی شهرستان اشکذر روی داد که متاسفانه ۵ مسافر که سه نفر از آنها دختر بچه‌های خردسال(یک، سه و پنج ساله) بودند دچار مسمومیت شدند.

خوشبختانه این حوادث به حضور به موقع و اقدامات کادر اورژانس ۱۱۵ تلفات جانی به همراه نداشت ولی با توجه به‌ برودت هوای استان در روزهای اخیر، احتمال بروز مسمومیت با مونوکسید کربن در بین مسافران نوروزی و افرادی که شب در خودرو یا چادر می‌خوابند و از پیک نیک یا ذغال برای گرم شدن استفاده می‌کنند، افزایش خواهد داشت لذا از از مسافران خواسته شده در این رابطه دقت لازم را داشته باشند.

گفتنی است؛ حادثه اول ساعت ۲۳:۴۹ شب گذشته مورخ ۲۸ اسفندماه با مسمومیت دو کودک ۳ و ۵ ساله‌ همراه بود که عوامل اورژانس مصدومان را به مراکز درمانی اعزام کردند و حادثه دوم نیز ساعت ۵:۳۳ بامداد امروز یکشنبه در همین منطقه اتفاق افتاد که در اثر آن دو خانم ۳۵ و ۵۰ ساله و یک کودک یک ساله دچار مسمومیت شدند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..