سند تحول بنیادین درتحقق اهداف آموزش و پرورش نقش مهمی دارد

امام جمعه میبد: اجرای سند تحول بنیادین نقش مهمی در تحقق اهداف و ارتقای جایگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش در کشور دارد.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله اعرافی دردیدار رحیمی نژاد مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان یزد بر اجرای صحیح سند تحول بنیادین تاکید کرد و گفت: اجرای سند تحول بنیادین نقش مهمی در تحقق اهداف و ارتقای جایگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش در کشور دارد.

امام جمعه میبد مسائل مالی، معیشت معلمان، اختصاص بودجه و اعتبار اجرای طرح ها، برنامه‌ها و ایده‌های تربیتی را در نظام تربیتی اثرگذار خواند و افزود: بدون سرمایه گذاری و تخصیص اعتبار لازم نمی‌توانیم انتظار چندانی داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تکریم، منزلت و آگاهی بخشی به معلمان و داشتن نیرو‌های عالم و آگاه به مسائل و توانمند را در موفقیت آموزش و پرورش مهم تلقی کرد و گفت: باید از ظرفیت دانشگاه و حوزه علمیه حداکثر استفاده را ببریم.

محمد کاظم رحیمی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این دیدار بازنگری در سند تحول بنیادین را یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: ۱۰ سال از ابلاغ و اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌گذرد و نیاز به واکاوی اقدامات صورت گرفته در این دوران داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تربیت نباید تقلیل یابد و تنها به اجرای یک سری مناسک دینی محدود شود افزود: بلکه باید منجر به خودساختگی دانش آموزان شود تا جامعه ایمن گردد.

رحیمی‌نژاد شناسایی، آموزش و تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد که بتواند فراتر از نقش خود فعالیت کند و مسائل و دغدغه‌های ما را کاهش دهد را از اولویت‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت:باید بتوانیم از ظرفیت این نیرو‌ها در آموزش و پرورش استفاده کنیم.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..