برق رسانی به سه روستای بخش بفروئیه در میبد

سه روستای چاه تقی، فیض آباد و بوکن نو در شهرستان میبد از نعمت برق بهره‌مند شدند.

به گزارش یزدی نیوز، آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در این مراسم با قدردانی از برق رسانی به این روستا‌ها گفت: امروز بیش از گذشته همه معترف هستند، روستاها، بخش‌ها و مناطق کوهستانی و عشایری ما باید آباد باشد و این آبادانی از فردای پیروزی انقلاب شروع شد.

امام جمعه میبد با بیان اینکه موج انقلاب زیرساخت‌های پیشرفت روستا‌ها را فراهم کرد و جاده، آب، گاز، مخابرات و برق دراستان هم خوب پیش رفته است افزود: متاسفانه درمواردی رساندن این نعمت‌ها و تکمیل این زیرساخت‌ها نتیجه عکس داد و روستائیان با آشنا شدن با این نعمت‌ها به شهر‌ها رفتند و حاشینه نشینی ایجاد شد.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: اما آنچه که مهم است؛ ایجاد اشتغال، جاذبه و درآمد برای روستائیان و عشایری است که دراین راستا پیش بینی‌هایی هم در بودجه امسال شده است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه آوردن امکانات و تکمیل زیرساخت‌ها وقتی ارزش دارد که کار و درآمد در روستا‌ها فراهم شود گفت: بنابراین باید روستا‌ها دلگرم و نشاط لازم در روستا‌ها مشهود باشد.

امام جمعه میبد باتاکید بر خیز جدید در روستا‌ها به منظور ایجاد اشتغال و درآمد و جاذبه افزود: سال ۱۴۰۱ باید یکی از محور‌ها این باشد که روستا‌های میبد علاوه بر بهره مندی از زیرساخت ها، فکر اشتغال خوب، دامداری، کشاورزی، هنر‌های دستی و صنایع دستی سرمایه گذاری و تسهیلات داده شود تا حس نیاز به مهاجرت تمام شود و همه دستگاه‌ها پای کار بیایند.

علی جم مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه از هزار روستای کددار استان ۹۵۰ روستا از نعمت برق برخوردار هستند گفت: ۹۹ و هفت دهم جمعیت خانوار روستایی از نعمت برق در استان برخوردار هستند و تمام روستا‌های بالای ده خانوار دارای برق هستند.

وی افزود: برای برق رسانی به این سه روستا که ۳ کیلومتر شبکه و سه دستگاه پست برق به کارگرفته شده است؛ هفده میلیارد ریال به صورت مشارکتی از ناحیه اداره برق، فرمانداری و خیرین هزینه شده است.

جم افزود: در استان یزد ازهزار روستای کددار ۹۵۰ روستا برق دار و ۹۹ و ۷ دهم از جمعیت خانوار روستایی از نعمت برق برخوردار هستند.

سرپرست فرمانداری میبدهم برق رسانی به روستا‌ها را مقدمه ای برای رونق و آبادانی روستا‌ها خواند و گفت: برق رسانی به روستا‌ها می‌تواند باعث شکل گیری مشاغل جنبی و خانگی و توسعه روستا‌ها را به دنبال داشته باشد.

سجادی پور افزود: برق رسانی به روستا‌های چاه تقی، فیض آباد و بوکن نو، شادی مردم این روستا را به دنبال داشته است و امیدواریم این نعمت آینده روستا‌های این منطقه را متحول کند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..