معاون استاندار یزد:

نباید اجازه بدهیم کرونا عادی انگاری شود/مصوبات ستاد کرونا اجرایی شوند

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار یزد با انتقاد از عادی انگاری بیماری کرونا، بر لزوم اجرای مصوبات ستاد کرونا در راستای تامین سلامت مردم تاکید کرد و گفت: شهرداری حتی با نصب داربست باید درخصوص کرونا به مردم و مسافران نوروزی تذکر دهد.

«اکبر عزیزی»در نشست ستاد کرونای استان تصریح کرد: طی شش ماهی که از استقرار دولت گذشته، روند وضعیت و مدیریت کرونا نشان می‌دهد که بخشی از این موفقیت فعلی از همراهی ویژه مردم است.

وی با بیان این که سرعت واگیری امیکرون بیشتر است، گفت: نکات مربوط به ستاد ملی و استانی باید محور اجرایی شدن باشند و نباید اجازه بدهیم کرونا عادی انگاری شود.

عزیزی با تاکید بر این که مسئله کرونا، مسئله جان مردم است و نباید عادی انگاری حتی در جلسات اعمال شود، افزود: باید تیم‌های بهداشتی آمادگی هر نوع موج جدیدی از کرونا را داشته باشند، از طرفی ممکن است در صورت دیر اقدام کردن تلفات زیادی داشته باشیم.

این مسئول در خصوص میراث فرهنگی، اصناف و پذیرایی و سایر بخش‌های مرتبط به ضرورت نصب کیو.آر. کد اشاره کرد و گفت: این بخش‌ها جمعیت بیشتری را پوشش می‌دهند و لازم است در این زمینه دقت، حساسیت و نظارت بیشتری داشته باشیم.

وی به سفرهای داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌های مرتبط مانند اداره کل میراث فرهنگی، حج و زیارت و سایر بخشها باید ملاک مدیریت و نظارت را دو دوز واکسن و تست پی. سی.آر قرار دهند.

عزیزی خاطرنشان کرد: در خصوص سینماها و سالن‌های برگزاری برنامه‌های فرهنگی باید نظارت بیشتری را از سوی اداره کل ارشاد در خصوص مدیریت مسئله کرونا داشته باشیم.

وی با بیان این که باید تیم‌های نظارتی تشکیل شود، گفت: تیم‌های نظارتی از قبل وجود داشتند اما اکنون باید بیشتر از قبل شاهد تیم‌های نظارتی در همه دستگاه‌های متولی باشیم.

وی با بیان این که شهرداری هیچ بنری در خصوص نظارت کرونا نصب نکرده است، بر ضرورت این مسئله تاکید کرد و گفت: حتی اگر باید داربست هم باید نصب شود باید این کار در راستای تذکر کرونا انجام شود.

وی افزود: اداره کل حراست‌ها تذکر لازم را برای ورودی‌ها و نگهبانان بدهند تا مدیریت کرونا در این باره را نیز شاهد باشیم.

دبیر ستاد استانی کرونا در خصوص پیشنهاد استاندار نیز تاکید کرد: فرماندار هر شهرستانی که تا تاریخ ۲۰ ام فروردین ماه بتواند اقدام چشمگیری در واکسیناسیون کرونا داشته باشند با خانواده به کربلا فرستاده می‌شود. این امتیاز برای ادارات آموزش و پرورش هم در صورت جهش واکسیناسیون در هر شهرستان لحاظ خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به افت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان به علت کرونا اشاره کرد و گفت: این مقوله مانند کاهش فرزندآوری است و آینده تبعات زیادی به همراه خواهد داشت لذا آموزش پرورش و آموزش عالی، کلاس‌ها و آزمون‌ها را به صورت حضوری داشته باشد.

عزیزی در پایان نیز خاطرنشان کرد: انجام نشدن پوشش رسانه‌ای صدا و سیما از دو جلسه اخیر ستاد کرونا نشان می‌دهد که عادی انگاری برای صدا و سیما هم اتفاق افتاده است.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..