امام جمعه موقت یزد:

دشمن نابودی حجاب و عفاف را هدف قرار داده است

امام جمعه موقت یزد با تاکید بر این که دشمن حجاب، حیا و عفاف را در کشورهای مسلمان هدف قرار داده است، گفت: باید با بصیرت خود را به ملزم به این مهم بدانیم و دیگران را به رعایت آن سفارش کنیم.

آیت الله «سید محمد رضا مدرسی»در خطبه‌های آخرین نماز جمعه سال ۱۴۰۰ ضمن سفارش نمازگزارن به تقوی الهی، به درس‌ها و عبرت‌های فراوان جنگ اوکراین اشاره و اظهار کرد: کشورهای مستکبر غرب پس از مرزبندی و تقسیم کشورها پس از جنگ جهانی دوم ولو به صورت ظالمانه، تاکید داشتند که دیگر به کشورها تعدی نشود ولی با زیاده خواهی و حرص ورزیدن به منافع دیگر کشورها دست به تجاوز و جنایات در این کشورها می‌زنند.

وی بزرگترین اتفاق در این جنگ را توطئه کردن غرب و آمریکایی‌ها نسبت به هم‌پیمانان قدیمی‎شان ذکر کرد و گفت: دخالتهای و زیاده طلبی‌های آمریکایی‌ها تمامی ندارد و متاسفانه منشاء این آزمندی‌ها و زیاده‌طلبی منجر به جنگی شده که خسارات آن دامن مردم اوکراین را گرفته است و بیچاره این مردم که به پشتوانه غرب دلگرم بودند ولی اکنون کاسه گدایی آنها از سوی غرب بی‌پاسخ مانده است.

خطیب جمعه یزد در ادامه به جنایات وحشتناک آل سعود در قتل عامل تعداد زیادی از انسانها اشاره و ابراز امیدواری کرد که خداوند انتقام خون آنها و بقیه کسانی که به دست این طایفه خبیث جان خود را از دست داده‌اند، هر چه زودتر بگیرد.

وی همچنین به اقدام شجاعانه، دلیرانه و حکیمانه سپاه در حمله موشکی به پایگاه اسرائیلی‌ها در اربیل نیز اشاره و عنوان کرد: این اقدام بیانگر این پیام به جهانیان بود که ایران دیگر همان کشور قبلی نیست بلکه یک کشور قدرتمند، متکی به خدا و تلاشمند و شجاع است که فرزندان آن بر اساس حق و انصاف از خود و منافع خود دفاع خواهند کرد.

آیت الله مدرسی سالگرد ملی شدن صنعت نفت را گرامیداشت و بیان کرد: این واقعه درس عبرتی برای همه مردم بود که هیچگاه در فشارها و اختلافات، معیارها را فراموش نکنند و از دین و علمای دین فاصله نگیرند چرا که در این صورت آنچه را دارند نیز از دست خواهند داد.

وی به اولین اقدامات هنجارشکنانه‌ی رضاخان ملعون که به پشتوانه انگلیس‌ها به سلطنت رسیده و سیاستهای آنها را در کشورمان دنبال می‌کرد در رابطه با موضوع کشف حجاب در فرودین ۱۳۰۶ اشاره و تصریح کرد: رضا شاه در آن ایام یکسری زنان بی‌حجاب را به حرم مطهر حضرت معصومه(س) فرستاد که متدین و وعاظ را بسیار ناراحت و منقلب کرد ولی در این میان حاج شیخ محمد تقی بافقی از عملمای فاضل یزد در مقابل آنها ایستاد و با امر به معروف و نهی از منکر آنها را مجبور به خارج شدن از حرم مطهر کرد.

وی گفت: این اقدام آقا شیخ باعث شد تا شخص رضاشاه در دوم فرودین ماه به قم بیاید و این عالم فاضل را شخصاً مورد اهانت و ضرب و شتم قرار دهد.

آیت الله مدرسی افزود: طلاب حوزه علمیه مصلی یزد به رهبری حاج شیح محمد تقی بافقی در برابر دکتر وابت انگلیسی که در بیمارستان مرسلین یزد مشغول بود و سعی داشت با اسب از داخل مدرسه تردد کند، ایستادند و او را تادیب کردند که واکنشهایی را نیز از سوی حکومت و انگلیسی‌ها در آن دوران به دنبال داشت.

وی ادامه داد: یکی ازمهمترین راهکارهای استعمار از همان اول برای نفوذ در کشورهای اسلامی کم زنگ کردن و از بین بردن حیا و حجاب زنان و از بین بردن حرمت اماکن مقدس آن کشورها بوده است و امروز نیز دشمنان همین سیاست را متناسب با روز دنبال می‌کنند.

وی تاکید کرد: حجاب، حیا و عفاف مسئله مهمی است که دشمنان نابودی آن را هدف قرار داده‌اند لذا باید با بصیرت، هم خودمان را ملزم به آن بدانیم و هم دیگران را به رعایت آن سفارش کنیم.

امام جمعه موقت یزد در پایان نیز با اشاره به تصویب بودجه سالانه کشور، از دولتمردان و نمایندگان مجلس خواست تا لایحه بودجه را به موقع به شورای نگهبان ارسال کنند چرا که متاسفانه علی‌رغم زمان اندکی که برای بررسی لایحه در اختیار شورای نگهبان قرار دارد، غالباً ارسال آن با تاخیر انجام می‌شود و همین زمان کوتاه قانونی را نیز از شورای نگهبان برای بررسی دقیق بودجه سلب می‌کند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..