مسئولان جوانان را به میدان اجرا بیاورند

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد: مسئولان باید با سپردن امور اجرایی به جوانان آن‌ها را به میدان بیاورند و آن‌ها را برای مدیریت آینده کشور آماده کنند

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری در نشست صمیمی با جمعی از جوانان و عوامل طرح مدرسه حکمرانی رویش با بیان اینکه اگر می‌خواهیم نسل جوان ما نسلی پویا، مترقی، متدین، متعهد و متعالی باشد، باید مراتب رشد را از دوران کودکی آن‌ها آغاز کنیم، اظهار داشت: دشمن تلاش‌های بسیاری کرده که کودکان ما از ابتدا بی تعهد و فاقد خلاقیت و تفکر تربیت شوند، زیرا همواره هدف دشمن عقب نگه داشتن سایر ملت‌ها بوده است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه برخی از اشتباهات در کشور نیز باعث شده تا در بعضی از امور عقب باشیم، افزود: باید موانعی که در مسیر رشد علمی و پیشرفت کشور وجود دارد را بشناسیم و جهت رفع آن موانع برنامه ریزی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهتمام به دین داری عنوان کرد: دین داری نشان از هویت افراد دارد و دین به انسان‌ها هویت و شخصیت می‌دهد و فردی که هویت نداشته باشد با کوچکترین ناملایمتی به پوچی و نا امیدی می‌رسد.

آیت الله ناصری ادامه داد: باید به فرزندان این مرز و بوم ابتدا هویت و شخصیت خدایی داد و در سنین بالاتر این شخصیت باید عمق پیدا کند تا بتواند مسیر خود را به درستی و در راستای تکامل ادامه دهد.

امام جمعه یزد بیان کرد: باید در مقوله تربیت بر اساس یک الگو پیش برویم و بهترین الگو دین مداری است و اگر نامه حضرت علی (ع) به امام حسن (ع) را مطالعه کنیم، به اهمیت این موضوع و به اصول درست مدیریتی پی خواهیم برد.

وی با بیان اینکه قدرت تعقل نیز باید در جوانان ما تقویت و در کودکان نهادینه شود، افزود: اگر قدرت تعقل تقویت شود، انسان از افراط و تفریط حذر می‌کند و گفته‌های افراد را بر اساس تعقل می‌سنجد و می‌تواند تفاوت بین حق و باطل را تشخیص دهد.

آیت الله ناصری، یکی از تاکیدات رهبرمعظم انقلاب اسلامی را اهتمام در مسیر استمرار انقلاب دانست و اظهار داشت: این انقلاب حاصل خون هزاران شهید و تحمل شکنجه‌های بسیار است و همچنانکه همه برای پیروزی آن وارد میدان شدند، برای استمرار آن نیز باید از جان و دل تلاش کنند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه جوانان باید به میدان بیایند، افزود: مسئولان امروز به ویژه مسئولان ارشد استان‌ها باید جوانان را به میدان عمل بیاورند و با سپردن پروژه‌های مختلف به آنها، جوانان را با روند کار‌ها آشنا و برای سپردن امور مدیریتی به آن‌ها در آینده، آماده کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..