برگزاری مانور سلامت نوروزی در یزد

مانور سلامت نوروزی بهداشت محیط با هدف تشدید نظارت از مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی در یزد آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوز رئیس مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: مانور سلامت نوروزی بهداشت محیط با هدف تشدید نظارت از مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی توسط کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط شهرستان یزد  آغاز شد.

موسوی با بیان اینکه بازرسی‌ها تا ۱۵ فرودین ماه سال آینده ادامه دارد افزود:گشت‌ها و بازرسی‌ها با همکاری ۹۶ بازرس از ۸ صبح تا ۱۱ شب در سه شیفت کاری انجام می‌شود.

وی گفت: مردم در صورت مشاهده رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت: ۹۶ بازرس سلامت محیط کار ۸۸ هزار بازدید از ۲۷ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و صنایع در سال ۱۴۰۰ داشته اند.

موسوی گفت: در این بازرسی‌ها هزار و ۸۰۰ مورد پلمب، ۹ هزار مورد اخطار کتبی و ۳۹ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و فاقد مشخصه بهداشتی کشف، ضبط و معدوم شد.

همچنین در سال ۱۴۰۰ دو هزار و ۶۰۰ مورد گزارش مردمی به سامانه ۱۹۰ داشتیم.

مانورسلامت نوروزی در بهاباد

مانور سلامت نوروزی با شرکت خودرو‌های ادارات ذیربط و تعدادی ازکارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت اورژانس آتش نشانی پلیس و نیروی انتظامی درشهرستان بهایاد اجرا شد.

رضوی رئیس شبکه بهداشت و درمان بهاباد گفت: با توجه به نزدیکی فصل بهار و شروع ایام تعطیلات نوروزی و نیز به منظور کسب آمادگی برای استقبال از مسافرین نوروزی و ضرورت تشدید نظارت‌های بهداشتی هدفمند بر فعالیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و تفریحی و توریستی و حفظ سلامت مسافرین اجرای این مانور در دستور کار قرار گرفت.

مانور سلامت در بافق تا پایان تعطیلات نوروزی

رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق گفت: مانور سلامت نوروزی و بازدید از مراکز حساس و تهیه و توزیع، در قالب ۱۰ تیم در شهرستان بافق اجرا می‌شود.

مسعود دانشی گفت: از ابتدای سال هفت هزار و ۱۰۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی داشتیم که ۳۵۰ مورد آن بازدید مشترک بوده است.

دانشی گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ اخطار صادر شده و ۴۰ مرکز هم پلمب شده است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..