افزایش ۲۱۲ هزار مترمکعب به ظرفیت مخازن ذخیره آب شرب یزد

مدیر عامل شرکت آبفا از ساخت ۲۱۲ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود ۱۵۰ هزار مترمکعب این مخازن در حال ساخت و مابقی در حال برگزاری مناقصه است.

«اصغر ریاضتی» با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به استان یزد که فرمودند مسئله مهم استان یزد مسئله ی آب است، اظهار کرد: شرکت آبفا استان در سال جاری با وجود مشکلاتی اعم از خشکسالی‌های اخیر، قطعی پی‌درپی آب انتقالی و بارش کم نزولات آسمانی، دست از تلاش برنداشته و آب شرب و بهداشت شهروندان را تامین کرده است.

وی با بیان این که در حال حاضر تامین آب شرب بیش از ۲۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی سیار انجام می‌شود، گفت: شرکت آبفا یزد با داشتن برنامه‌های میان مدت و بلند مدت در تامین آب آشامیدنی جهت مقابله با مشکلات اشاره شده نسبت به اجرای طرح‌های عمرانی اقدام کرده است.

ریاضتی ۱۰۸ کیلومتر توسعه شبکه توزیع آب، ۳۵ کیلومتر اصلاح و بازسازی و واگذاری تامین آب روستای چاه افضل به بخش خصوصی با مبلغ ۴۸۰۰ میلیارد ریال را در سال جاری یادآور شد و افزود: شرکت آبفا استان علاوه بر اجرای بیش از ۱۰۷ کیلومتر خط انتقال و حفر تعداد ۲۶ حلقه چاه و تجهیز و بهسازی تاکنون ۶۱ حللقه چاه، ۲۱ حلقه چاه دیگر را نیز در در حال حفر دارد.

مدیر عامل آبفا یز در پایان نیز از اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای اردکان، میبد، بافق و مهریز خبر داد و افزود: طرح‌های فاضلاب شهر یزد و روستای ساغند نیز به بخش خصوصی واگذار شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..