یزد در «قندشکن» معرفی شد

سی و پنجمین محفل طنز «قندشکن» به معرفی فرهنگ یزد و جاذبه‌های گردشگری این شهر میراث جهانی اختصاص داشت.

به مناسبت اعیاد شعبانیه و خجسته میلاد حضرت مهدی(عج) و در آستانه سال نو، سی و پنجمین محفل طنز «قندشکن» با موضوع معرفی فرهنگ یزدی و اماکن تفریحی و گردشگری این شهر تاریخی، شامگاه ۲۴ اسفند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حوزه هنری یزد برگزار شد.

در این محفل ادبی که آخرین محفل «قندشکن» در سال ۱۴۰۰ بود، شاعران و طنزپردازان با لهجه‌ها و گویش‌های مناطق مختلف استان در زمینه موضوع محفل و مضامین دیگر آثار خود را ارائه کردند.

حجت الاسلام «مهدی پرنیان» مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد، «سیدمهدی واحدی‌اردکانی»، «محمود صادق‌منش»، «محمدحسن نجفی»، «محمد عظیمی»، «احمد رسولی»، «رضا کریمی»، «مهدی زارع» و «نرگس قاسمیان» در این محفل به شعرخوانی پرداختند و «امین فلاح» نیز استند آپ کمدی با موضوع فرهنگ شهرستان بهاباد اجرا کرد.

شاعران همچنین اشعاری را در خصوص میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) خواندند و در پایان با اهدای جوایزی از همه شاعران و طنزپردازانی که در این برنامه به شعرخوانی پرداختند، تجلیل شد.

محفل طنز «قندشکن» از دهه فجر ۱۳۹۵ با هدف ترویج طنز عفیف و سالم، حفظ و انتشار اصطلاحات بومی و محلی، آشنایی خانواده‌ها و فرزندان با شیوه شوخی صحیح و سالم، پرورش خلاقیت‌های ادبی، حمایت از استعدادهای بومی برای تولید طنز فاخر، ایجاد فضای شاد، بانشاط و امیدبخش در جامعه و همچنین تقویت و ارتقاء دانش طنزپردازان جوان و خلاق در حوزه هنری یزد آغاز به کار کرده و امروز یکی از محافل فعال و اثرگذار در حوزه طنز کشور به شمار می‌آید.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..