طوفانی بودن هوای استان یزد در نوروز ۱۴۰۱ شایعه است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به استقرار راهنمایان گردشگری در ۲۴ نقطه گردشگرپذیر یزد ‌گفت: هواشناسی طوفانی بودن هوای یزد در ایام نوروز را تکذیب کرد.

به گزارش یزدی نیوز، احمد ‌آخوندی در نشست راهنمایان گردشگری یزد با آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار یزد اظهار داشت: در دو سال گذشته شیوع بیماری کرونا صنعت گردشگری استان را با مشکل و رکود جدی روبه‌رو کرد.

وی تصریح کرد: این مشکلات را هم در حوزه نیروی انسانی و هم در حوزه مباحث اقتصادی و درآمدی واحدهای گردشگری شاهد بودیم و بسیاری از واحدهای گردشگری به سمت تعطیلی کشیده شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد عنوان کرد: خوشبختانه با انجام واکسیناسیون و مدیریت خوبی که در حوزه مقابله با ویروس کرونا صورت گرفته، زمینه سفرهای نوروزی در کشور فراهم شده و فعالان گردشگری استان می‌توانند نوروز امسال پذیرای مسافران نوروزی باشند.

آخوندی گفت: امسال در ۲۴ نقطه مهم گردشگری استان راهنمایان گردشگری مستقر شده و بنا به میزان گردشگرپذیری آن منطقه، ‌از یک تا پنج راهنما در دو شیفت به استقبال از مسافران نوروزی می‌پردازند.

 

وی خاطرنشان کرد: اماکن اقامتی استان شامل هتل‌ها، ‌اقامتگاه‌ها و بوم‌گردی‌ها هم در آمادگی کامل قرار دارند و نوروز بسیار خوبی برای استقبال از مسافران نوروزی داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به شایعاتی که در ارتباط با آلودگی هوای یزد تا هفتم فروردین اشاره کرد و گفت: این موضوع را از هواشناسی پیگیری کردیم و وجود چنین چیزی به طور کامل تکذیب شد و هواشناسی چهارشنبه و پنجشنبه این هفته یزد را با طوفان آن هم مختصرتر از هفته گذشته همراه دانست.

آخوندی افزود: بنا به اعلام هواشناسی، ‌تا هشتم فروردین هوایی صاف و آرام داریم که برای مسافرت‌های نوروزی بسیار عالی و مناسب است.

وی در ارتباط با مباحث فرهنگی مرتبط با گردشگری استان در ایام نوروز گفت: در این زمینه هم نشست‌های متعددی برگزار شد و برنامه‌های فرهنگی متعددی در طول ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان یزد تصریح کرد: هدف ما این است که امسال نوروزی بسیار خوب و در شان مردم و فرهنگ یزد برگزار کنیم و این موضوع به عنوان اصول اولیه ما مطرح شده و خط قرمز ما رعایت فرهنگ و شئونات اسلامی به ویژه حفظ حجاب است.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..