معاون پیشگیری از جرم دادگستری یزد مطرح کرد؛

لزوم اصلاح الگوی تفریح چهارشنبه سوری با مشارکت نهادهای فرهنگی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، اظهار کرد: باید با اصلاح الگوی تفریح در چهارشنبه آخر سال، فرهنگ تفریح سالم با اهتمام و مشارکت نهادهای فرهنگی در جامعه حاکم شود.

«محمدحسین رحیمی زاده» در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بر احترام به حقوق شهروندی و حفظ آرامش سایر مردم در جامعه تأکید کرد و گفت: نباید اجازه داد تا هیجانات و برخی از حرکات خطر آفرین در چهارشنبه آخر سال، آرامش و امنیت شهروندان را خدشه دار کند.

وی ایجاد آسیب های جسمی و لطمات روحی به شهروندان را قابل تعقیب کیفری دانست و تصریح کرد: مرز و حد آزادی تا عدم خدشه به آزادی دیگران است و نباید حرکت و عملی انجام داد که باعث لطمات جسمی و روحی به دیگران گردد.

این مقام قضایی، استفاده از مواد محترقه و آتش زای زمینه ساز آسیب مضاعف به شهروندان ذکر کرد و گفت: در سنوات اخیر ۳۰ درصد مصدومین و آسیب دیدگان حوادث چهارشنبه آخر سال را رهگذران و سایر نیروها تشکیل می‌دادند که بر اثر بی‌توجهی و بی مبالاتی عده ای دیگر، دچار حادثه و لطمات جبران ناپذیر شدند.

وی از حضور قضات کشیک به ویژه در دادسرا در شب چهارشنبه پایان سال خبر داد و بیان کرد: در کنار ضابطین قضایی و مأموران انتظامی که مسئول تأمین نظم و امنیت هستند، قضات کشیک نیز برای صدور دستورات قضایی در موارد لزوم حضور دارند.

رحیمی زاده خاطرنشان کرد: ‌هیچکس با اصل تفریح و شادی متعارف و در چهارچوب ضوابط مخالف نیست اما نباید به سمتی حرکت کرد که این تفریح و شادی، موجب آسیب به دیگران شود.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..