۴۵ امامزاده و بقعه متبرکه میزبان اجرای طرح آرامش بهاری در استان یزد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: طرح آرامش بهاری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ۴۵ امامزاده و بقعه متبرکه یزد اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام «حسین زارع زاده» در این باره گفت: به منظور تحقق تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، طرح آرامش بهاری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از ۲۸ اسفند سال جاری تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ در ۴۵ امامزاده و بقعه متبرکه در استان یزد برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در جهت اجرای طرح آرامش بهاری ۵ امامزاده سطح یک از قبیل ( امامزاده جعفر (ع) ، امامزاده سیدجعفر محمد (ع) ، امامزاده سید نصرالله (ع) ، شاهزاده فاضل (ع) همگی از شهر یزد و امامزاده عبدالله (ع) از شهرستان بافق ) ۱۶ امامزاده سطح ۲ و ۲۴ امامزاده در سطح ۳ میزبان ویژه برنامه های نوروزی می باشند.

زارع زاده اضافه کرد: برگزاری مراسم ویژه تحویل سال، برپایی خیمه‌های معرفت، برپایی غرفه‌های انتظار و مهدویت، کودک و نوجوان، مشاوره و عفاف و حجاب، برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و مناسبتی، نصب تابلوهای نمایشگاهی از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

وی افزود: ویژه برنامه هایی از قبیل پخش فیلم با موضوع خانواده و مهدویت ، معرفی شخصیت های شاخص و تاثیر گذار حادثه عاشورا به شیوه الکترونیکی و جذاب ، زیارت مجازی حرم اهل بیت (ع) بمناسبت ایام پیش رو در نظر گرفته شده است.

زارع زاده از حضور مبلغین در طول اجرای طرح خبر داد و تاکید کرد: ۲۵ مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم و ۱۲ مبلغ بومی به صورت حضوری در خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه فعالیت خواهند داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: این طرح یکی از طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با رویکرد فرهنگی – مذهبی و با هدف خدمت رسانی به زائران است که امسال نیز همه شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در اجرای برنامه‌ها در بقاع مجری طرح رعایت خواهد شد.

وی عنوان کرد: تقویت باورهای دینی و مذهبی مسافران نوروزی و ایجاد بستر حضور قشرهای مختلف مردم در آستان مقدس امامزادگان واجب التعظیم از دیگر اهداف اجرای طرح “آرامش بهاری” است.

زارع زاده در پایان از اجرای طرح شمیم خدمت ( برپایی نمایشگاه دستاوردهای زنان خانوار ) و همچنین برگزاری طرح قرار دوازدهم ( حمایت از خانواده آسیب پذیر از کرونا و نیازمند به نیابت از حضرت مهدی (عج) ) اشاره کرد و گفت : افراد مشتاق به خدمت در این زمینه می‌توانند به امامزادگان شاخص سطح استان مراجعه کنند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..