کارشناسان اورژانس یزد، ناجی جان کارگر ۲۰ ساله شدند

کارشناسان‌های اورژانس یزد مصدوم ۲۰ ساله در یک واحد گلخانه‌ای اطراف یزد را پس از انجام ۳۰ دقیقه عملیات پیشرفته‌ی حفظ حیات اورژانس نجات دادند.

به گزارش یزدی نیوز ،رئیس سازمان اورژانس یزد گفت: حادثه برق گرفتگی در یک واحد گلخانه ای اطراف یزد به مرکز پیام اورژانس استان گزارش و همزمان با آموزش اقدمات پایه ی حفظ حیات توسط کارشناس تریاژ تلفنی اورژانس ، نزدیکترین کد امدادی به محل حادثه اعزام و کارشناسان این سازمان در مدت زمان ۷ دقیقه پس از امدادخواهی بر بالین بیمارحاضر شدند.

دکتردهقان ادامه داد: با حضور در صحنه، عوامل امدادی با پیکر بی جان جوان ۲۰ ساله ای مواجه شدند که به گفته ی شاهدان در صحنه پس از برق گرفتگی دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه اقدامات پایه ی حفظ حیات با آموزش کارشناس تریاژ تلفنی اورژانس توسط عوامل در صحنه انجام شده بود ، بلافاصله اقدامات پیشرفته ی حفظ حیات برای بیمار شروع و پس از دریافت ۹ مرتبه شوک قلبی و ۳۰ دقیقه تلاش بی وقفه برای نجات جان مددجو در محل حادثه ، علائم مثبت حیات در بیمار مشاهده و بیمار با دریافت خدمات حمایتی به بیمارستان شهید صدوقی یزد منتقل شد.

دکتر دهقان تصریح کرد: با مشیت الهی، مشاوره تلفنی مناسب و همچنین اقدام سریع و حرفه ای کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی، خوشبختانه این کارگر گلخانه پس از تحت نظر بودن چند روزه در بیمارستان و دریافت خدمات حمایتی و تکمیلی با حال مساعد از بیمارستان مرخیص و به زندگی عادی بازگشت .

مطهره کریمی کارشناس تریاژ تلفنی مرکز پیام اورژانس و علی علی آبادی و حسین وکیلی کارشناسان عملیاتی شرکت کننده در این ماموریت طاقت فرسا بودند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..