مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران:

حسینیه‌های یزد در اختیار مسافران نوروزی قرار می گیرد

مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران گفت: در صورت نیاز، حسینیه های یزد در اختیار مسافران نوروزی قرار می گیرد.

به گزارش یزدی نیوز، سیدحسن حسینی، در دیدار با مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز و عدم منع سفر و احتمال حضور پرشمار مسافران نوروزی در یزد اظهار داشت: حسینیه های ایران در صورت اضطرار و چنانچه دیگر اماکن اقامتی گنجایش پذیرش مسافران را نداشته باشند، دراختیار مسافران نوروزی قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام قبل از شیوع کرونا نیز انجام شد و مورد استقبال قرار گرفت، افزود: البته لازم است مسئولان همکاری بیشتری داشته باشند تا مشکلات دو سال پیش برطرف شود.

حسینی ادامه داد: مساجد و حسینیه های واقع در بافت تاریخی نیز با برنامه ریزی و هماهنگی مسئولان آنها آماده خدمات رسانی به مسافران هستند.

وی با تاکید بر اینکه گردشگران سفیران فرهنگی هستند، بیان کرد: تبلیغ و توجه به هویت اصیل مردم یزد، تهیه بسته های فرهنگی مرتبط با فرهنگ و آداب مردم این دیار را ضروری می کند.

حسینی با اشاره به اینکه این اقدام پیش از این نیز انجام شده است، افزود: متاسفانه طی دو سال گذشته به علت شیوع کرونا، این اقدام مغفول مانده است.

وی با اشاره به ظرفیت موجود در اماکن دیدنی یزد به منظور مراجعه گردشگران عنوان کرد: ساختمان ارگ حکومتی یزد که در حال حاضر به عنوان ساختمان اداری میراث استفاده می شود نیز از بناهای منحصر به‌فرد و تاریخی یزد است که پیشنهاد می کنیم این فضا نیز برای بازدید گردشگران در تمام ایام سال آماده سازی شود.

مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران ادامه داد: توجه به ظرفیت های جدید گردشگری و تلاش در جهت افزایش روز اقامت مسافران در یزد مثل استانهای اصفهان و شیراز از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی اظهار داشت: بسیاری از ظرفیت های گردشگری یزد هنوز به مردم معرفی نشده و مشکل گردشگری شهر یزد علاوه بر مشکلات سخت افزاری در حوزه نرم افزاری نیز بوده که امیدواریم با مدیریت جدید میراث فرهنگی این مشکلات برطرف شود.

وی همچنین به ارائه پیشنهاداتی در مورد تامین امنیت گردشگران در بافت تاریخی و ایجاد مسیرهای جدید گردشگری پرداخت.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..