صنایع دستی، برند معرفی شهر‌های یزد باشد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد: باید با تکیه بر صنایع دستی، شهر‌های یزد را برندسازی کنیم.

به گزارش یزدی نیوز، احمد آخوندی با اشاره به اینکه صنایع دستی باید برند معرفی شهر‌های یزد باشد، خاطرنشان کرد: لازم است صنایع دستی هر شهر معرف گردشگری در سطح ملی و بین المللی باشد.

وی با اشاره به اینکه ثبت ملی شهر‌های استان یزد با عناوین صنایع دستی گام بلندی در معرفی این ظرفیت‌ها در سطح ملی است یادآور شد: امروزه برند‌های متعددی برای شهر‌هایی مانند بافق و اردکان در یزد یزد وجود دارد، اما ثبت ملی این شهر‌ها با عنوان صنایع دستی دربردارنده گستره مهمی شامل طیف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن شهرهاست که می‌توانیم بر این ظرفیت‌ها در راستای توسعه صنایع دستی سرمایه گذاری کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با تاکید بر اینکه تمام شهرستان‌های یزد قابلیت ثبت برند خود با عناوین صنایع‌دستی بومی خود را دارند، گفت: نوروز فرصت مناسبی برای معرفی این ظرفیت‌ها به گردشگران داخلی و خارجی است و علاوه بر آن باید با پایش و بررسی درست، با استفاده از این ظرفیت ها، بازار‌های هدف را شناسایی کنیم.

آخوندی با بیان اینکه شهر‌های بافق و اردکان اخیراً با عناوین شهر دست بافته‌های حصیری و شهر دست بافته‌های سنتی به ثبت رسیده اند، اظهار کرد: «یکی از ظرفیت‌های مهم توسعه گردشگری در تمام شهرستان‌ها و شهر‌های یزد، صنایع دستی است.

وی با اشاره به اینکه امروزه جایگاه صنایع دستی در اقتصاد کشورمان بسیار بالاست تصریح کرد: «ظرفیت مهم اقتصادی امروزه منجر به قرار گیری در زنجیره اقتصاد کلان گردشگری شده و ذینفعان بسیار زیادی را در بر دارد.

به گفته‌ی آخوندی یکی از مهمترین عوامل لزوم توجه به اقتصاد صنایع دستی ایجاد مشاغل خرد و خانگی به خصوص برای بانوان است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..