مدیرعامل پیشگامان کویر آسیا؛

پیشگیری از افت کیفیت اینترنت کشور با بالانس ترافیک از مسیر جنوب

جایگزینی قسمتی از ظرفیت اینترنت بین الملل ایران از شمال به جنوب کشور بهترین راهکار رفع مشکل قطع و کاهش سرعت اینترنت است.

به گزارش روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان؛
محمدرضا کریمی مدیر عامل شرکت پیشگامان کویر آسیا، قطعی های مکرر فیبر نوری در مسیرهای شمالی و کاهش ظرفیت پهنای باند بین‌الملل را از مهمترین عوامل کاهش سرعت اینترنت در کشور دانست و مطرح کرد:

عمده ظرفیت پهنای باند بین الملل اینترنت ایران از مسیر شمال کشور تامین می شود که در حال حاضر این مسیرها با مخاطرات بسیاری روبرو و غیر قابل اتکا است؛ مناقشات مرزی صورت گرفته مابین ارمنستان و آذربایجان، تحولات صورت گرفته در جنگ کشورهای روسیه و اوکراین از جمله این مخاطرات است. قطعی اخیر ۴۰۰ گیگابیت ظرفیت اینترنت بین الملل در مسیر اوکراین و همچنین قطعی فیبرنوری در مسیر گرجستان که ظرفیت ۱۰۰۰ گیگابیت را دچار مشکل کرد از نمونه های قابل ذکر دیگر می باشد.

کریمی گفت: با وجود اهمیت و بالا رفتن مصرف اینترنت در بین کاربران و با توجه به شیوع بیماری کرونا و وابستگی عموم جامعه به این موضوع، بهترین راهکار جهت پیشگیری کاهش سرعت و قطعی اینترنت بالانس ظرفیت بین الملل از مسیرهای جنوبی کشور است.

وی افزود: پیشگامان کویرآسیا تنها شرکت ایرانی تامین کننده پهنای باند بین الملل است که مالک بستر ارتباطی نیز می باشد و توانسته با مهیا ساختن مسیر ارتباطی فیبرنوری در دریای آزاد، امکان انتقال اطلاعات با ظرفیت ۲۱ هزار گیگابیت بر ثانیه از طریق کابل زیردریایی (POI) را میسر سازد که به دلیل استفاده از مسیر دریای آزاد، مناقشات بین المللی بر آن تاثیر گذار نخواهد بود.

مدیر عامل پیشگامان کویر آسیا از دیگر مزیت های مسیرهای جنوبی را امکان استفاده از CDNهای فول نود (Full Node) به جای کش و استقرار پرووایدرهای (provider) جهانی در کشور عمان دانست و اظهار داشت وجود مسیر دریایی پشتیبان در کابل POI قطعی را به کمترین میزان ممکن رسانده است و همچنین این شرکت تکنولوژی تعمیر و نگهداری فیبر دریایی را دانش و تخصص بومی دانست.

وی در پایان عنوان کرد؛ در گذشته دیدگاه قالب این بوده است که اکثر مسیرهای ارتباطی از طریق فیبر های واقع در شمال کشور انجام پذیرد، حال اینکه با توجه به تحولات منطقه و تجربه چند ماه گذشته، می بایست تغییر رویکرد جدی در استراتژی مسیریابی صورت پذیرد تا کاربران را دچار مشکل های مقطعی ننماید.

امیدواریم با استفاده مناسب از ظرفیتهای ایجاد شده و گسترش همکاری های صورت گرفته ما بین پیشگامان کویر آسیا و شرکت ارتباطات زیر ساخت، با بالانس در ظرفیت پهنای باند شمال و جنوب کشور پایداری سرویس برای همگان تامین شده و از سرمایه گذاران داخلی جهت انجام پروژه های ملی خصوصا مدل سرمایه گذاری تعاونی حمایت گردد.

بخش نظردهی بسته شده است..