استاندار یزد:

تولید محتوا در حوزه نماز مورد حمایت قرار می گیرد

استاندار یزد با بیان اینکه رویکرد اصلی استان یزد در بحث فرهنگ، رویکرد دینی است، گفت: از تولید محتوا در حوزه نماز در استان یزد حمایت می شود.

به گزارش یزدی نیوز، مهران فاطمی،در هفتمین اجلاس استانی نماز که در حسینیه سفید شهرستان اشکذر برگزار شد با اشاره به اینکه در تمامی آیات و روایات اقامه نماز شرط اصلی سعادت اعلام شده است، اظهار داشت: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز ترویج نماز با استفاده از ابزار هنر است.

وی عنوان کرد: ضروری است که با بهره‌گیری از هنر از جمله هنرهای تجسمی، آوایی و نمایشی بتوان در راستای ترویج نماز و اقامه نماز اول وقت استفاده شود و رویکرد اصلی استان در بحث فرهنگ، رویکرد دینی با تاکید بر نماز است و از تولید محتوا در این حوزه حمایت کامل می‌شود.

استاندار یزد ادامه داد: مساجد باید به جایگاه اصلی و کارکرد اصیل خود که مرکزیت مراودات مردم است بازگردند زیرا دشمن همیشه سعی کرده این جایگاه کلیدی مساجد و ائمه جماعات در محلات را مخدوش کند.

فاطمی با تاکید بر اینکه در باب نهادینه کردن فرهنگ نماز در بین دانش آموزان و نسل جوان باید تلاش جدی صورت گیرد، گفت: رهبر معظم انقلاب در اکثر پیام های خود بر این مسئله تاکید فراوان دارند و بر هیچ‌کس پوشیده نیست که نسل جوان به‌واسطه رشد و توسعه فضای مجازی در نوک پیکان هجمه فرهنگی و شبهه سازی دشمنان اسلام قرار دارد.

وی ادامه داد: شورای آموزش‌وپرورش استان با برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در تعمیق باورهای دینی و پاسخگویی به نیازهای عقیدتی دانش آموزان تلاش کند تا اهداف مورد نظر در سند تحول آموزش‌وپرورش محقق شود و در این راستا استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و طلاب علوم دینی حائز اهمیت است.

استاندار یزد بر لزوم اهتمام جدی برای برقراری ارتباط بیشتر آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه تاکید کرد.

فاطمی افزود: در تمامی فراخوان‌ها و رویدادهای پژوهشی و فرهنگی استان یزد، اشاعه فرهنگ نماز به‌عنوان یک محور ویژه مورد توجه مدیران استان قرار گیرد زیرا انقلاب هر چه دارد از نماز است و اقامه نماز سبب تقویت نظام جمهوری اسلامی است.

منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..