جانشین فرمانده سپاه قدس:

جهاد تبیین خنثی کننده تمام توطئه‌های دشمنان است

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه دشمن از ابتدای انقلاب انواع فتنه‌ها، ‌توطئه‌ها و جنگ‌ها را علیه ایران انجام داده است، گفت: جهاد تبیین خنثی کننده تمام توطئه‌های دشمنان است.

سردار «محمدرضا فلاح‌زاده»در مراسم بزرگداشت مرحوم «غلامحسین دشتی» رئیس فقید شورای اسلامی شهر یزد، مردمداری،‌ اخلاص و صداقت را از جمله ویژگی‌های استاد دشتی در زمان حیاتش دانست و اظهار کرد:‌ دشتی از جانبازان پرافتخار هشت سال دفاع مقدس بود که بعد از جنگ هم رسالت تبیین گری خود را با هدف پاسداری از اسلام ناب محمدی ادامه داد.

وی حراست از انقلاب اسلامی را وظیفه‌ای ملی دانست و بیان کرد: تمام اقشار جامعه در برابر اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی مسئولند و باید با ملاک قراردادن جهاد تبیین این مهم را اجرایی کنند.

سردار فلاح‌زاده با بیان این‌ که ترویج اخلاق یکی از مهم‌ترین سیره‌های نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار(ع) بود، گفت: مقام معظم رهبری هم به تاسی از نبی مکرم اسلام ترویج اخلاق را به شدت مورد توجه داشت به گونه‌ای که در سفر پرخیر و برکت خود به استان یزد به من فرمودند که در استان یزد زرتشتی‌هایی که در این استان زندگی می‌کنند را هم حتما تکریم کنید.

وی با بیان این‌ که مهمترین اصل اساسی در حوزه معروف، ‌دوام و بقای حکومت یا جمهوری اسلامی است و همچنین کارهای دیگر در حوزه اجتماعی است، تصریح کرد: بله امر به معروف در حوزه عفاف و حجاب و فردی هم هست ولی مهمتر از آن در حوزه‌های اجتماعی است که کارهای خیرین از جمله این موارد است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه یکی از ویژگی‌ها و ضرورت‌های جامعه که اسلام به آن توجه ویژه دارد را امنیت دانست و گفت: رابطه امنیت با تعلیم و تربیت ناگسستنی است و اگر امنیت نباشد قطعا حوزه تعلیم و تربیت و ترویج دین هم ضربه می‌خورد.

فلاح‌زاده ترویج صداقت، ‌آزادگی، فرهنگ نماز و عدم ذلت‌پذیری و را از جمله معروف‌های مهم دانست و افزود: یکی از ویژگی‌های آقای دشتی تلاش شبانه‌روزی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و توجه ویژه به اجرای آن توسط خودش بود.

وی با اشاره به اینکه در سوریه پس از جنایت‌های دانش حوزه‌های مختلف از جمله تعلیم و تربیت و اقتصاد با مشکل مواجه شد گفت: در طرف دیگر اگر امنیت باشد ولی تعلیم و تربیت را نداشته باشیم هم قطعا با مشکل مواجه می‌شویم و همین مشکلات امنیت را دچار ایراد می‌کند.

فلاح‌زاده ادامه داد: آقای دشتی در طول سال‌های فعالیت خود در سپاه الغدیر، ‌معاونت سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استانداری و همچنین ریاست شورای اسلامی شهر یزد، ‌در حوزه‌های مختلف به معنای واقعی کلمه خوش درخشید و با جهاد، ‌بصیرت و شناخت مناسب از دوست و دشمن خدمات بسیار ارزنده‌ای ارائه کرد.

وی گفت: اگر در دوران هشت سال دفاع مقدس، ‌جبهه‌های جنگ و جبهه‌های امنیتی شرق، ‌شهدا و امثال دکتر دشتی حاضر ‌شدند و توطئه‌های دشمنان را دفع نمی‌کردند آیا چیزی از اسلام و ایران باقی می‌ماند؟ آقای دشتی در این عرصه هم مدتی در سیستان و بلوچستان و مدتی هم در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های خوف و خطر و ایثار و نثار جانفشانی کرد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..