استاندار یزد:

فرهنگ، امام جماعت پیشرفت و تعالی استان است

استاندار یزد اظهار کرد: فرهنگ و محیط زیست دو امام جماعت در پیشرفت و تعالی استان یزد هستند به این معنا که روح حاکم بر هر گونه تصمیم‌گیری در استان محسوب می‌شوند.

«مهران فاطمی» در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد که با حضور «سید محمد هاشمی» معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن فرهنگ اداره کل ارشاد یزد برگزار شد، گفت: در فهرست بلند از مسائل مورد نظر استان دو موضوع «فرهنگ» و «محیط زیست» به عنوان امام جماعت پیشرفت و تعالی استان مد نظر هستند به عبارتی معتدقیم فرهنگ نه در قالب پیوست فرهنگی بلکه باید روح حاکم بر هر پیشرفت و تصمیمی در استان باشد.

وی بر تاکید بر اتخاذ تصمیمات در استان براساس مجموعه آموزهای دینی، ارزشها و اصالتهای ایرانی اسلامی، از مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست با همکاری انجمن‌ها و اصحاب فرهنگ، هنر، اندیشه و رسانه منشاء اثرات خوبی در حوزه فرهنگ استان باشد.

استاندار با بیان این که همواره سهم اعتبارات فرهنگی اندک بوده است، اعلام کرد: امسال تصیم داریم سهم اعتبارات در فصل فرهنگ و هنر استان را با جهشی همراه سازیم.

«مجید جوادیان زاده» مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم ضمن تشکر از حمایتهای مسئولان و جامعه فرهنگ و هنر استان طی دوران تصدی چهار ساله‌اش در سمت مدیر کلی ارشاد استان، گفت: در این مدت تلاش شد تا با محوریت دو رویکرد تمرکززدایی از فعالیت‌ها و تحقق عدالت فرهنگی در استان گام برداریم.

وی انتخاب یزد به عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران و معرفی روستاهای استان به عنوان روستاهای دوستدار کتاب در سالهای متعدد، ثبت بیش از سه هزار باشگاه کتابخوانی، چاپ آثار متعدد کتب، برگزاری دوره های تربیت مربیان کتابخوانی و ده‌ها رویداد کتاب محور از جمله دستاوردهای استان در حوزه کتاب خواند و گفت: این اقدامات باعث شد براساس ارزیابی های ملی صورت گرفته، سرانه مطالعه کتب غیردرسی در استان به دو برابر سرانه‌ی کشوری افزایش یابد و یزد از این حیث در صدر کشور قرار گیرد.

جوادیان زاده توسعه آموزش‌های تخصصی حوزه هنر را یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته طی این سالها خواند و در این باره اشاره کرد: چهار هنرستان هنرهای زیبا در استان فعالیت دارند که در سالهای اخیر سه رشته اصلی موسیقی، تئاتر و نقاشی به رشته‌های هنری آنها افوزده شد.

وی همچنین گفت: فصلنامه فرهنگ یزد در سال ۹۷ جشن بیست سالگی خود را برگزار کرد و موفق به کسب مجوز نشر پس از سالها انتشار به صورت نشریه داخلی شد.

وی همچنین از برگزاری بزرگداشتهای متعدد برای مشاهیر بزرگ یزد و برنامه‌ریزی برای بزرگداشت دیگر بزرگان فرهنگی هنری استان یزد طی این مدت خبر داد و گفت: در حوزه‌های هنری با تاکید بر فعالیت و مشارکت انجمن‌های تخصصی تلاش شد تا جشنواره‌هایی در سطح ملی را در استان برگزار کنیم که برخی از آنها به برندهای استان در سطح کشور تبدیل شده‌اند.

جوادیان زاده همچنین به اقدذامات صورت گرفته در حوزه قران و عترت اشاره و عنوان کرد: یزد به عنوان پایتخت صحیفه سجادیه انتخاب شده است و علاوه بر این نیز اکثر اختیارات قرانی این اداره کل به بخش‌های تخصصی برون‌سپاری شده است.

گفتنی است، در این مراسم از خدمات چندین ساله «مجید جوادیان زاد» مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلای استان قدردانی و «احسان عابدی» به عنوان مدیر کل جدید این دستگاه در استان معرفی شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..