معاون وزیر ورزش:

مردم موتور محرک ورزش هستند/صندوق مسئولیت اجتماعی صنایع در یزد ایجاد شود

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزیر ورزش و جوانان موتور محرک ورزش در هر منطقه را مردم خواند و با اشاره به ظرفیت بسیار بالای استان در حوزه صنعت و معدن، بر پیگیری جدی استان برای تاسیس صندوق مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن تاکید کرد.

«بنیامین شکوه‌فر» در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد که در سالن شهید عباسپور یزد برگزار شد، با بیان این که در تراز انقلاب اسلامی، رتبه مدیرانی که بیشتر به مردم خدمت می‌کنند، افزون‌تر است، گفت: خوشبختانه امروز در کشورمان از یک نظام مدیریتی بسیار عالی بهره‌مند هستیم به طوری که رئیس جمهور در یکی از سفرهای استانی عنوان کردند؛ آن چیزی که در دولت مردمی و عدالت محور به صورت جدی دنبال می‌کنیم نظام مدیریتی مبتنی بر محبت به مردم است.

وی با تاکید بر این که در حوزه ورزش و جوانان نیز باید این نظام مدیریتی پیاده شود ، گفت: مدیر کل ورزش و جوانان در دولت عدالت‌محور، شب و روز نخواهد داشت و هیچ روستایی نیز نباید از نگاه مدیر کل ما پنهان بماند.

وی خطاب به مدیر کل جدید ورزش و جوانان استان افزود: باید از این فرصت مغتنم برای خدمت‌رسانی به خوبی استفاده شود چرا که خیلی زود می‌گذرد.

شکوه‌فر توجه و حمایت لازم از حوزه استعدادیابی را خواستار شد و گفت: باید از تمام ظرفیتهای استان به ویژه استاندار جوان و انقلابی یزد بهره بگیرید تا یزد با وجود تیمهای مختلف در لیگهای کشوری به یکی از قطبهای ورزش کشور تبدیل شود.

وی همچنین تاکید کرد: استان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه صنعت و معدن دارد لذا تاسیس صندوق مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن استان را باید به طور جدی مورد توجه قرار دهید.

وی با بیان این که ورزش یک نهاد اجتماعی و از اولین نهادهای است که از گذشته توسط خود مردم اداره می‌شده است، عنوان کرد: مردمی‌سازی ورزش، موضوع جدیدی نیست چرا که دولتمردان بدون مشارکت مردم نمی‌تواند این بخش بزرگ را اداره کندو تنها با حمایتهای مردمی و خیری و نظارتهای دولتی مدیریت مطلوب ورزش کشور را شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر ورزش و جوانان، موتور محرک ورزش در هر منطقه را مردم و نیروهای علاقمند به این فضا خواند و تاکید کرد: به مدیر کل ورزش و جوانان استان توصیه می‌کنم با دعوت از صنایع و معدن و علاقمندان به ورزش برای توسعه و تقویت این حوزه بهره بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش کار کردن در حوزه ورزش و جوانان را یک کار مقدس و ارشمند دانست و افزود: چرا که فعالان این حوزه با اقدامات خود در جهت مقابله با بسیاری از آسیبهای اجتماعی گام برمی‌دارند.

شکوه‌فر در پایان از خدمات هشت ساله «مسعود شریعتی» مدیر کل قبلی ورزش و جوانان استان قدردانی و برای «علیرضا پورسلمان» مدیر کل جدید آروزی توفیق کرد.

«علی اکبر عزیزی» معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار یزد هم در این مراسم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت توسعه ورزش قهرماین و همگانی، ‌اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در استان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، اهتمام به استعدادهای ورزش قهرمانی در استان است که توجه بیشتر استان و حمایتهای وزارت ورزش و جوانان را نیز می‌طلبد.

وی با بیان این که ورزش و جوانان دارای دو بال ورزش و جوانان است، گفت: اگر هر دو بال با همدیگر حرکت کند، این پرنده می‌تواند پرواز کرده و اوج بگیرد.

عزیزی بر لزوم رعایت عدالت ورزشی در استان نیز تاکید کرد و گفت: باید زمینه ورزش در حوزه قهرمانی همگانی برای همه فراهم شود و در رسیدگ به ورشکاران عدالت رعایت شود.

وی افزود: همه مناطق استان باید از امکانات ورزشی متوازن برخوردار شوند و در حوزه جوانان نیز توجه ویژه‌ای به رفع مشکلات جوانان اعم از اشتغال، ازدواج، مسکن و سواد اموزی و سایر مسائل آنها شود.

عزیزی با تقدیر از خدمات شریعتی در فعالیت هشت ساله‌اش به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان،‌ گفت: از این که توانستیم یک نفر را از جامعه ورزشی برای مدیریت ورزش استان انتخاب کنیم، خرسندیم ولی این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که وقت خدمت کوتاه است و مدیر جدید ورزش و جوانان استان باید از لحظه به لحظه این فرصت برای خدمت‌رسانی به مردم بهره بگیرد.

«مسعود شریعتی» مدیر کل سابق ورزش و جوانان استان یزد هم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی ورزش و بخش جوانان استان، به تدوین و تصویب سند توسعه ورزش استان در افق ۱۴۲۰ اشاره و این سند را چراغ راه ورزش استان در سالهای آینده خواند و گفت: امسال اعتباری برای اجرای بخش همگانی این سند لحاظ شده است.

وی از افتتاح و بهره برداری ۱۵۷ طرح ورزشی طی هفت سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۸۰ چمن مصنوعی شهری و روستایی، ۳۶ سالن ورزشی چند منظوره و چندین باب استخر و زورخانه از چمله این طرح‌هاست.

شریعتی از مشارکت ۷۸ خیر ورزشی ساز در ساخت و سازهای ورزشی استان سخن گفت و افزود: ایجاد خانه های ورزش روستایی از دیگر اقدامات طی این مدت بوده است،

این مسئول به پایان بلاتکلیفی چندین ساله پیست مسقف دو و میدانی استان و پیست مسقف دوچرخه سواری از سال گذشته اشاره و ابراز امیدواری کرد که این طرحها در جهت تکمیل سرعت بگیرد.

وی سرانه ورزشی حال حاضر استان را در فضاهای سرپوشیده ۰.۱۴۹ و در فضاهای روباز ۰.۸۸ سانتی متر مربع به ازای هر نفر ذکر کرد.

شریعتی با اشاره به ۷۱ درصد رشد در ورزشکاران سازمان یافته استان از سال ۹۲ تاکنون، از کسب رتبه های مختلف در ورزش استان طی این سالها خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ تیم از استان یزد در لیگهای کشوری حضور دارند که هیچکدام وابسته به اداره ورزش و جوانان استان نیستند.

وی افزایش تعداد سمن های جوانان استان از هشت به بیش از ۸۰ مورد طی این سالها را یادآور شد و گفت: تاکنون در استان یزد چهار خانه جوان ایجاد شده و شاهد جشنواره ها و رتبه‌های متعددی در حوزه جوانان استان در این سالها بوده ایم.

شریعتی همچنین گزارشی پیرامون اقدامات فرهنگی صورت گرفته در اداره کل ورزش و جوانان استان طی این سالها ارائه و عنوان کرد: برگزاری جشنواره ملی فبلم کوتاه سه دقیقه با ورزش و برگزاری یادواره های شهدای ورزشکار ومربی استان از جمله این اقدامات بوده است.

«علیرضا پورسلمان» مدیر کل جدید ورزش و جوانان استان یزد هم طی سخنانی به تشریح برنامه‌های خود اعم از رسیدگی به امور جوانان، توسعه ورزش همگانی، توسعه فضاهای ورزشی با جذب اعتبارات بخش خصوصی و خیرین، توسعه ورزش بانوان و تاکید بر ورزش قهرمانی در سطح ملی و بین‌المللی پرداخت.

وی ساماندهی هیاتهای ورزشی، برگزاری منظم لیگ‌های استانی، همکاری تنگاتنگ با بسیج، آموزش و پرورش، حوزه علمیه و شهداری، برگزاری مسابقات بین المللی در سطوح مختلف و توجه به گردشگری ورزشی و همچنین اهتمام ویژه به سمن‌های جوانان و حوزه‌های دانش‌بنیان را از برنامه‌های خود خواند.

گفتنی است، در این مراسم از خدمات «مسعود شریعتی» مدیر کل سابق ورزش و جوانان استان یزد تجلیل و «علیرضا پورسلمان» به عنوان مدیر کل جدید این اداره کل در استان یزد معرفی شد.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..