گلریزان ۱۵۰ میلیون تومانی میبدی‌ها برای آزادی زندانیان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان از مشارکت ۱۵۰ میلیون تومانی مردم شهرستان میبد در قالب جشن گلریزان خبر داد.

به گزارشیزدی نیوز، سید مسعود عظیمی گفت:به مناسبت سالروز میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز، جشن گلریزانی با همکاری موسسه خیریه آفتاب شرق اردکان به میزبانی هیئت ابوالفضلی مهرجرد شهرستان میبد برگزار شد که نیکوکاران و خیرین در این جشن مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کردند.

وی با اشاره به آزادی ۱۸۲ محکوم مالی جرائم غیرعمد از ابتدای سال تاکنون در استان افزود: آزادی ۳۸ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۱۴۴ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل انجام شد که از این تعداد، مددجو ۱۵ زن و ۱۶۹ مددجو مرد بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان ادامه داد: بدهی این مددجویان مبلغ ۷۲ میلیارد تومان بود که مبلغ ۵۷ میلیارد توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۸۲ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

عظیمی تصریح کرد: از این تعداد، ۱۲۹ مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد ۲۱ مددجو محکوم نفقه، تعداد ۱۵ مددجو محکوم پرداخت مهریه،۹ مددجو محکوم پرداخت به دیه حادثه کار، ۶ مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی و ۲ مددجو محکوم به پرداخت دیه غیر عمد بودند.

وی اظهار داشت: با تلاش و کوشش کارکنان این ستاد، اعضای کمیته صلح و سازش، شورا‌های حل اختلاف زندان و قضات دادگستری، هم اکنون یزد هیچ محکوم مالی زن و محکوم مالی ناشی از دیه حوادث رانندگی در زندان وجود ندارد و کلیه زندانیان جرائم غیر عمد استان یزد ورودی سال جاری هستند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..