برنامه ضد دینی دشمنان برای گمراهی جوانان

نماینده ولی فقیه در استان یزد: در حالی که دانش آموزان در فضای مجازی به تحصیل می‌پردازند و دشمن سوء استفاده فراوانی می کند، برنامه مناسبی برای این قشر نداشتیم.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور گفت: برنامه‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی در استان یزد مناسب بوده و امیدواریم به همین شکل ادامه پیدا کند.

وی بیان اینکه برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی نباید منحصر به این مجموعه باشد، افزود: ما نباید در برنامه‌هایمان اطراف خود را بنگریم بلکه تمام جوانان و نوجوانان را شامل شود تا بتوانیم بهره‌گیری بهتری داشته باشیم.

ناصری با اشاره به اینکه در حال حاضر و با وجود بیماری کرونا آسیب‌های جدی به برنامه‌های دینی وارد شده است، تصریح کرد: کرونا سبب کمرنگ شدن حضور مردم و جوانان در مساجد شده و بین مردم و روحانیت و مساجد فاصله ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: استان دارالعباده یزد همیشه در طول سال شاهد برگزاری برنامه‌های مذهبی بوده و در سطح استان هر روز مراسم‌ها روضه و برنامه‌های مذهبی برگزار می‌شد، ولی کرونا باعث شد تا کمتر شاهد این برنامه‌های ارزشمند باشیم و همین مسئله سبب ایجاد فاصله بین قشر مذهبی جامعه و نسل جوان و مردم شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط می‌بینیم که دانش آموزان با استفاده از فضای مجازی باید به دنبال تحصیل خود باشند و ما نیز برنامه‌ریزی مناسبی برای این قشر نداشتیم تا بتوانیم این خلأ ایجاد شده را پر کنیم. دشمن با پرداختن به مسائل ضد دین و ضد اخلاقی، نسل جوان را گرفتار کرده است.

امام جمعه یزد با اشاره به تحصیل ۲۶۰ هزار دانش آموز در استان یزد گفت: از جمعیت ۲۶۰ هزار نفری، تعداد کمی در مجموعه‌های مذهبی فعالیت می‌کنند و به همین علت باید برنامه‌ریزی و تلاش شود تا مابقی این دانش آموزان هم درگیر مسائل ارزشی شوند.

ناصری تأکید کرد که برای جذب حداکثری جوانان باید برنامه‌ریزی حساب شده و صحیح داشته باشیم تا اثربخش باشد.

وی با اشاره به اینکه تحول در آموزش یک حرکت اصلی است که باید در کشور دنبال شود، خاطرنشان ساخت: ما باید آموزش را از کلاس‌های ابتدایی در مدارس آغاز کرده تا بتوانیم بحث آموزش‌وپرورش را داخلی کنیم، چون غربی‌ها در سیستم آموزشی که به کشور وارد کردند، سطحی‌نگری و بی‌هویتی را دنبال می‌کنند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..