اجلاس نماز در یزد برگزار می‌شود

مدیرکل اقامه نماز استان یزد: اجلاس استانی نماز روز پنجشنبه در یزد برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام موسوی در نشست خبری اجلاس استانی نماز با بیان اینکه تاکنون بیست و هشت اجلاس استانی نماز در سطح کشور برگزار شده است، گفت: هفتمین اجلاس استانی پس از دو سال وقفه به دلیل ویروس کرونا، ساعت ۹ صبح پنجشنبه ۱۹ اسفند برگزار خواهد شد.

وی افزود: سخنران مراسم حجت الاسلام و المسلمین قرائتی هستند که به صورت زنده از شبکه استانی یزد پخش خواهد شد.

موسوی اظهار داشت: ۲۰ بیست استاد از مرکز تخصصصی نماز قم در هر شهرستان دو نفر و در شهرستان اشکذر به عنوان میزبان اجلاس نماز به طور ویژه چهار استاد حضور یافته که در قالب پرسش و پاسخ جوانان و نوجوانان، اولیای مربیان، مربیان مهد‌های کودک، حلقه‌های صالحین و کمپ‌ها و مراکز شبانه روزی به مدت یک هفته در قالب ۷۰۰ جلسه برنامه خواهند داشت.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات نقاشی، شعر نماز، تولید محتوای فضای مجازی، مسابقه اذان و همچنین بسیج رسانه در ۱۰ رشته هنری مسابقات خوبی را برگزار کرد که به دلیل گسترده آن تا نیمه فروردین ماه ارسال آثار طول می‌کشد.

مدیرکل اقامه نماز استان از افتتاح یک مسجد و نمازخانه مدرسه در روز برگزاری اجلاس در اشکذر خبر داد و گفت: همه نمازخانه‌های مدارس استان با ۲۰ هزار متر فرش سجاده‌ای فرش خواهد شد که سازمان نوسازی مدارس هفت هزار متر آن را متقبل شده و اصناف و بازاریان متقبل شدند فرش سجاده‌ای کل مدارس شهر یزد را تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: تجلیل‌های اجلاس استانی نماز، مردم محور و بر مبنای فعالان حوزه نماز خواهد بود یعنی طبق مکاتبات صورت گرفته با ادارات مختلف از آن‌ها خواسته شده تا در حوزه‌های مختلف اعم از خبرنگار و کارگردان، ورزشکاران، صنایع، حمل و نقل مسافربری، مجتمع‌های بین راهی، بازاریان و تالار‌های عروسی که جایگاه ویژه‌ای را برای نماز قائل هستند مورد قدردانی قرار گیرند.

موسوی ادامه داد: تبلیغات محیطی و نصب آیات و روایات با محوریت قرآن در شهرستان ها، نامگذاری میدان نماز در شهرستان‌های استان، رونمایی از دو کتاب نماز ویژه نابینایان در روز برگزاری اجلاس نماز، غبارروبی نمازخانه‌های مدارس و مراکز بین راهی در این هفته با همکاری آموزش و پرورش و اداره کل راهداری، برگزاری جشن تکلیف در مناطق مختلف استان، برگزاری مسابقه نماز در برنامه‌های صداو سیما مرکز یزد، مرخصی تشویقی زندانیان جرائم غیر عمد فعال در برپایی فریضه نماز فعال و تجلیل از روحانیان مساجد و خیرین مسجدساز از برنامه‌های این اجلاس است.

موسوی اظهار داشت: در تمام مناطف مختلف استان اعم از شهر‌ها و روستا‌ها حداقل یک مسجد جهت برپایی اقامه نماز فعال است، ولی در مسکن‌های مهر جدید مساجدی که طراحی شده برای آن مجتمع کفایت نمی‌کند و متناسب با جمعیت نیست که طبق برنامه ریزی شماره حسابی بنام مجمع خیرین مسجد ساز اعلام خواهیم کرد تا خیرینی که تمایل به مشارکت دارند بتوانند به راحتی در ساخت مسجد در این مجتمع‌ها مشارکت داشته باشند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..