انتقال واحد کارتون سازی یزد به خارج از محدوده شهری

مدیر کل محیط زیست یزد: تا دو هفته دیگر مکان واحد آلاینده کارتون سازی در خارج از محدوده شهر یزد مشخص و سپس انتقال انجام خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز، پور ملایی در برنامه پرس و جو شبکه یزد در مورد فعالیت یک شرکت کارتون سازی در محدوده شهریزد که آلودگی زیست محیطی دارد داشته و نارضایتی مردم را به دنبال داشته است گفت: در یکی دوهفته آینده مکان انتقال این واحد مشخص و بعد هم انتقال از بافت مسکونی انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه این واحد در بافت مسکونی قرار گرفته، بازیافت کاغذ‌های باطله، تولید خمیر کاغذ و بعد هم تولید رول کاغذ را دارد، از صنایع آلاینده محسوب و تولید بوی نامطبوع موجب آزار و اذیت مردم می‌شود.

مدیر کل محیط زیست یزد با بیان اینکه محیط زیست از چند سال پیش به این موضوع ورود پیدا کرد گفت: دو موضوع مطرح شد، یکی اینکه مادامی که در این محدوده بخواهد فعالیت کند باید استاندارد‌های زیست محیطی را رعایت کند که الزام به نصب بیو فیلتر شد برای کاهش بوی نامطبوع و در مرحله بعد برنامه ریزی و فرصتی که قانون به آن می‌دهد برای انتقال.

پورملایی ادامه داد: از سال ۷۷ مهلت‌هایی به این واحد داده شده بود، اما ما بر اساس قانون هوای پاک از که از سال ۹۶ برای این واحد مصوب شده ورود پیدا کردیم، مهلت‌هایی به این واحد داده شده و از مهلت هایش هم گذشته و این واحد باید انتقال داده شود به بافت مناسب و مراکز مجازکه در آنجا هم باید استاندارد‌های خود را داشته باشد.

وی افزود: تا سال گذشته انتقال این واحد‌ها در سطح وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشوری بود، اما از سال گذشته این اختیار به استان‌ها واگذار شد، کارگروه‌های استانی برگزار کردیم و به صورت جدی پیگیر هستیم، انشاالله در یکی دوهفته آینده مکان انتقال مشخص و بعد هم انتقال از بافت مسکونی انجام خواهد شد.

پورملایی گفت: بر اساس ماده ۱۴ قانون هوای پاک، واحد‌های الاینده محدوده شهری شناسایی شده اند که دو تا از این واحد‌ها در اولویت انتقال قرار دارند و انتقال بقیه واحد‌ها نیز به ترتیب انجام خواهد شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..