مدیر ستاد دیه یزد:

یزد محکوم مالی ورودی از سال‌های گذشته ندارد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با اشاره به آزادی ۱۸۲ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: یزد دیگر مددجو مشمول کمک ستاد دیه ورودی از سال‌های گذشته ندارد و کلیه زندانیان جرائم غیرعمد استان ورودی سال جاری هستند.

«سید مسعود عظیمی» در جشن گلریزانی که به مناسبت سالروز میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز با همکاری موسسه خیریه آفتاب شرق اردکان و به میزبانی هیئت ابوالفضلی مهرجرد شهرستان میبد برگزار شد، گفت: به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۸۲ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی از زحمات بی‌وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد قدردانی و عنوان کرد: از این تعداد آزادی، تعداد ۳۸ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۱۴۴ مددجو با پرداخت از منابع شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد مددجو، ۱۵ زن و ۱۶۹ مددجو، مرد بودند.

این مسئول یادآور شد: بدهی این مددجویان مبلغ ۷۲ میلیارد تومان بود که مبلغ ۵۷ میلیارد توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۸۲ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

عظیمی همچنین تصریح کرد: از این تعداد آزاد شده تعداد ۱۲۹ مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد ۲۱ مددجو محکوم نفقه، تعداد ۱۵ مددجو محکوم پرداخت مهریه، ۹ مددجو محکوم پرداخت به دیه حادثه کار، شش مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی و دو مددجو محکوم به پرداخت دیه غیر عمد بودند.

وی با تاکید بر این موضوع که یزد دیگر مددجو مشمول کمک ستاد دیه ورودی از سال‌های گذشته ندارد، گفت: با تلاش و کوشش کارکنان این ستاد، اعضاء کمیته صلح و سازش، شوراهای حل اختلاف زندان و قضات دادگستری هم اکنون یزد محکوم مالی زن و محکوم مالی ناشی از دیه حوادث رانندگی نیز در زندان ندارد و کلیه زندانیان جرائم غیر عمد استان یزد ورودی سال جاری هستند.

عظیمی در پایان گفت: در تلاشیم تا در سال آینده با همکاری فرمانداران و روئسای دادگستری ها در کنار جشن‌های گلریزان مجازی، اقدام به برگزاری جشن های گلریزان حضوری در کلیه شهرستان‌ها کنیم.

به گزارش یزدی نیوز و به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ در این مراسم جشن، نیکوکاران و خیرین مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کردند.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..