۲۰۰ زندانی جرائم غیرعمدِ مقید به نماز اول وقت به مرخصی رفتند

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد گفت: با همکاری دادگستری استان یزد به مناسبت برگزاری هفتمین اجلاسیه نماز استان یزد به زندانیان جرائم غیرعمد استان یزد که مقید به اقامه نماز اول وقت در زندان هستند تخفیف و یا مرخصی طولانی مدت داده می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین سید اکبر موسوی در نشست با اصحاب رسانه به منظور تشریح برنامه‌های هفتمین اجلاس استانی نماز اظهار داشت: اجلاس استانی نماز تاکنون ۲۸ مورد در سطح کشوری برگزار شده است و در سطح استان یزد نیز هفت اجلاسیه برگزار شده است.

وی گفت: اجلاسیه استانی نماز استان یزد امسال به میزبانی شهرستان اشکذر ۱۹ اسفند ماه با حضور مسئولان استانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار، مدیران و روسای دستگاه‌ها و فعالان فرهنگی در امر نماز برگزار می‌شود و سخنران این اجلاس حجت السلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد خاطرنشان کرد: رویکرد این اجلاس در دو سال گذشته مدرسه محور بوده و استان یزد در این اجلاس‌ها در حد کشوری فعالیت کرده و امسال سه برابر اجلاس‌های کشوری که سال‌ها قبل اجرا می‌شد برنامه و فعالیت در دست اجرا دارد.

موسوی افزود: هفته جاری در استان یزد به عنوان هفته نماز نامگذاری شد و ما در این هفته میزبان ۲۰ طلبه از ستاد اقامه نماز بودیم که در مدارس، مساجد، کمپ‌ها، حلقه‌های صالحین و ویژه مربیان و فعالان نماز جلسات متعدد به پرسش و پاسخ می‌پرداختند و ۷۰۰ جلسه با حضور این اساتید در سطح استان و شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله مسابقات اجرا شده در راستای اجلاسیه استانی نماز مسابقه نقاشی نماز، شعر نماز با دریافت ۲۰۰ اثر، مسابقه اذان و مسابقه تولیدات رسانه‌ای نماز به همت بسیج رسانه استان یزد در ۱۰ رشته هنری به صورت گسترده انجام می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با بیان اینکه تجلیل‌ها در این دوره از اجلاس مردمی بوده و قرار است از ۲۴ قشر مردمی فعال در امر نماز تجلیل شود افزود: امسال تجلیل مدیران فعال دستگاه‌های اجرایی در امر نماز در شورای اداری استان برگزار می‌شود.

موسوی بیان کرد: همزمان با برگزاری اجلاس استانی نماز یک مسجد که تماما خیر ساز بوده و یک نمازخانه مدرسه در شهرستان اشکذر افتتاح می‌شود، لازم به ذکر است که استان یزد ۵۰ خیر مسجد ساز دارد که از یک نفر از این بزرگان در اجلاسیه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: به فرمانداران شهرستان‌ها اعلام شده است که یک میدان را در شهرستان به نام نماز قرار دهند و تمام بنرهای سطح شهر به احادیث متنوع در خصوص نماز اختصاص دهند، برنامه دیگر در راستای اجلاسیه برگزاری ۱۰ جشن تکلیف متمرکز در سطح استان یزد بوده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد از رونمایی از دو جلد کتاب در خصوص نماز با خط بریل ویژه نابینایان با تلاش نهاد کتابخانه‌های استان یزد خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه عید و ماه مبارک رمضان قرار داریم نمازخانه‌های مدارس، مساجد و نمازخانه‌های بین راهی غبارروبی می‌شوند.

موسوی با بیان اینکه ۲۰ هزار متر مربع کمبود فرش سجاده‌ای در مدارس استان داریم تصریح کرد: در استان یزد در حدود ۱۰۰ مدرسه فاقد محل مناسب برای نمازخانه هستند که قرار است پس از پایان کار مفروش شدند نمازخانه‌ها در دستور کار قرار بگیرند لازم به ذکر این عدد در مقایسه با آمار دیگر استان‌ها بسیار کمتر است.

وی ادامه داد: ما در استان یزد روستای بدون مسجد نداریم، در شهرک‌های جدید ساخته شده و مسکن‌های مهر نیز مسجد وجود دارد اما متناسب با جمعیت آن‌ها نیست که این شهرک‌ها شناسایی شدند و با کمک خیرین مسجد ساز شاهد ساخت مسجد برای بخش‌های مورد نیاز خواهیم بود.

موسوی عنوان کرد: با رئیس دادگستری استان یزد صحبت نموده و مقرر شد به زندانیان جرائم غیر عمد استان یزد که مقید به نماز اول وقت هستند تخفیف مجازات و یا مرخصی طولانی مدت بدهند که تاکنون برای این طرح ۲۰۰ زندانی تخفیف و یا مرخصی گرفتند.

وی با اشاره به اینکه ۶ شهید استان یزد در حالت نماز به شهادت رسیدند و شهدای نماز استان هستند گفت: در اجلاس نهایی نماز در استان یزد میزبان خانواده‌های این شهدا هستیم و وصیت نامه این شهیدان را در اجلاسیه خواهیم داشت همچنین از ۲۰ پایان نامه‌های دانشگاهی با موضوع نماز تقدیر می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد خاطرنشان کرد: این دوره از اجلاس در شهرستان اشکذر اجرا خواهد شد و در نهایت تاکنون تمام شهرستان‌های استان یزد به جزء شهرستان‌های ابرکوه، تفت، خاتم و بهاباد میزبان برگزاری اجلاس استانی نماز بوده‌اند.

موسوی با اشاره به اینکه قرار است سه مجتمع بین راهی عالی در روز اجلاس تجلیل شوند افزود: با توجه به اهمیت فضای مجتمع‌های بین راهی هر هفته از یکی از محورهای استان بازدید می‌کنیم و در این زمان این بخش‌ها را مورد رصد قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: هفتمین اجلاس استانی نماز روز ۱۹ اسفند ماه از مرکز صدا و سیمای استان یزد به صورت مستقیم پخش خواهد شد و در پایان مراسم ۱۷ اصل نهال به نماد ۱۷ رکعت نماز واجب کاشت می‌شود.

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..