تجلیل از واحد‌های صنعتی و معدنی سبز در استان یزد

بیست و سومین همایش تجلیل از واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی سبز در سازمان حفاظت محیط زیست یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز، در این مراسم که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد، مدیرکل حفاظت محیط زیست به نمایندگی از ریاست سازمان حفاظت محیط زیست از مسئولان واحد‌های منتخب سبز تقدیر کرد.

سنگ آهن مرکزی ایران – بافق به عنوان واحد معدنی سبز و واحد‌های کاشی امین میبد و ایفا سرام اردکان به عنوان واحد‌های صنعتی سبز مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد کسب عنوان واحد سبز را نتیجه تلاش واحد‌های صنعتی و معدنی در مسیر رعایت مباحث زیست محیطی دانست.

نیره پورملائی گفت: از جمله معیار‌های انتخاب واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی سبز می‌توان به بهبود سیستم‌های مدیریت حذف آلودگی و گسترش فضای سبز و توسعه آموزش‌های محیط زیستی، بکارگیری انرژی‌های نو و انجام مسئولیت‌های اجتماعی و محیط زیستی اشاره کرد.

در این همایش نمایندگان صنایع منتخب کشوری با عنوان صنعت سبز استان یزد، گزارشی از اهداف و عملکرد محیط زیستی واحد خود را ارائه کردند.

گفتنی است در بیست و سومین همایش ملی برگزیدگان واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی سبز، ۳۰۴ واحد برای شرکت در فرایند ارزیابی ثبت نام کردند که ۷۵ واحد به عنوان واحد‌های سبز و برگزیده معرفی و مشمول دریافت لوح و تندیس شدند.

استان یزد نیز از ۱۲ واحد شرکت کننده در این ارزیابی، ۳ واحد آن مشمول دریافت لوح و تندیس شدند.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..