دستاورد خواهرخواندگی برای یزد چیست؟

عضو شورای شهر یزد: توسعه روابط بین المللی و تبادل گردشگر و اطلاعات علمی، شهرسازی، معماری، فرهنگی، اجتماعی و محیط زیستی از مهمترین دستاورد‌های خواهرخواندگی‌ها برای یزد است.

به گزارش یزدی نیوز، بی بی فاطمه حقیرالسادات گفت: خواهرخواندگی، اقدام و حرکتی نمادین برای نشان دادن توافق میان دو شهر جهت توسعه روابط در ابعاد مختلف شهری است که مسئولان شهر‌ها طی تفاهم نامه‏ای متعهد می‏ شوند در چهارچوب ضوابطی خاص همکاری‏های فنی، عمرانی، فرهنگی، ترافیکی، گردشگری، علمی و آموزشی با یکدیگر داشته باشند.دستاورد خواهرخواندگی برای یزد چیست؟

وی افزود: پیمان خواهر خواندگی رابطه‌ای دوستانه و هدفمند است که به منظور تبادل اطلاعات و تجربیات، توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، شهری، فنی و سیاسی میان یک جامعه شهری با جامعه شهری مشابه خارجی برقرار می‌شود.

حقیرالسادات ادامه داد: شهر یزد به دلایل گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، جاذبه‌های بی نظیر گردشگری، پیشینه تاریخی و فرهنگی و تمدنی، دارا بودن بزرگترین بافت خشتی زنده جهان و داشتن افتخارات بین المللی مانند یزد شهر میراث جهانی از طرف یونسکو و … گزینه بسیار خوبی برای پیمان خواهر خواندگی با شهر‌های مختلف جهان است.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: توسعه روابط بین المللی و بخصوص تبادل گردشگر و اطلاعات علمی، شهرسازی و معماری و فرهنگی و اجتماعی و محیط زیستی از مهمترین دستاورد‌های خواهرخواندگی‌ها برای یزد است.

وی اظهار داشت: با معرفی ظرفیت‌های فروان یزد در شهر‌های خواهرخوانده خود و جذب گردشگران خارجی از این شهر‌ها به یزد شاهد اثر‌های تکاثری اقتصادی و کارآفرینی اجتماعی ناشی از آن در سطح شهر و درآمدزایی بخش‌های خدمات شهری و تمام ارکان زنجیره تامین گردشگری خواهیم بود.

حقیرالسادات از تبادلات و اثرات مثبت اجتماعی و فرهنگی و مذهبی و سیاسی به عنوان دستاورد‌های دیگر این مساله یاد کرد و گفت: یزد با شهر‌های یاس برین مجارستان، پوتین گرجستان، گیومری ارمنستان، خیوه ازبکستان، براگا پرتغال، لینز اتریش و تینگ یائو چین خواهرخوانده است.

وی ادامه داد: یزد در حال حاضر با شهر‌های کیوتو ژاپن، یئوسو کره جنوبی، آلماتی قزاقستان، بخارا ازبکستان، خجند تاجیکستان، گنجه آذربایجان، پونا هند، لویو اکراین، بولونیا ایتالیا در حال خواهرخواندگی است.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..