استاندار یزد:

کاشت و حفاظت از درختان موجب پاسداری از میراثی ملی است

استاندار یزد گفت: درخت، به عنوان یکی از نمادهای برجسته سبزینگی و سر زندگی از جایگاه و اهمیت والایی در احیا و صیانت از حریم منابع طبیعی داشته و کاشت و حفاظت از آن، در همه ابعادش موجب پاسداری از میراثی ملی است.

«مهران فاطمی» با صدور پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، گفت:حفاظت از منابع طبیعی به عنوان یکی از مهم ترین سرمایه های ملی، امری حیاتی و ضروری است که هر گونه کوتاهی در این رابطه، در حقیقت خیانت به آیندگان و آسیب رساندن به سلامت جامعه تلقی خواهد شد.

وی افزود: در این میان درخت، به عنوان یکی از نمادهای برجسته سبزینگی و سر زندگی از جایگاه و اهمیت والایی در احیا و صیانت از حریم منابع طبیعی داشته و کاشت و حفاظت از آن، در همه ابعادش، موجب پاسداری از میراثی ملی است؛ از همین روست که رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) نیز با تدبیر حکیمانه خویش، تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی را مطالبه نموده و بر آن تاکید داشته‌اند.

استاندار خاطرنشان کرد: این مسئله در استان دارالعباده و دارالعلم یزد که مردمانش زیستن در طبیعت کویری را با تمام وجود خویش لمس آمده اند، دارای اهمیتی مضاعف است به نحوی که حفاظت و صیانت از فضای سبز با بهینه ترین شیوه های آبیاری به اصلی غیر قابل انکار در فرهنگ و سبک زندگی مردمان این سامان بدل شده است.

فازمی در پایان با تبریک تقارن خجسته اعیاد سعید ماه مبارک شعبان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، این اتفاق فرخنده را به فال نیک گرفته و ضمن قدردانی صمیمانه از تلاش وافر همه دست اندر کاران حوزه منابع طبیعی و آبخیز داری استان و همچنین دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی، سربلندی همگان را در پرتو آرمانهای بلند امام راحل(ره) و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) از درگاه حضرت دوست مسئلت می‌کنیم.

منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..