دستگاه‌های خدمات رسان برنامه‌های خود را ارائه دهند

رئیس کمیسیون نظارت، تلفیق و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد: دستگاه‌های خدمات رسان برنامه سال ۱۴۰۱ خود را به شورای اسلامی شهر ارائه نمایند.

به گزارش یزدی نیوز محمد باقر پارسائیان گفت: طبق قانون، واحد‌های شهرستانی کلیه سازمان‌ها و موسسات دولتی و موسسات عمومی غیر دولتی که در زمینه ارائه خدمت شهری وظایفی را به عهده دارند، موظفند برنامه سالانه خود در خصوص خدمات شهری که در چهارچوب اعتبارات و بودجه سالانه خود تنظیم شده را به شورای اسلامی شهر ارائه نمایند.

وی افزود: بر اساس بند ۳۲ ماده ۸۰ قانون وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی و شهرداران کشور واحد‌های شهرستانی تمام سازمان‌ها و مؤسسات عمومی غیردولتی که در زمینۀ ارائه خدمات شهری وظایفی برعهده دارند، موظف هستند برنامۀ سالانه خود را درخصوص خدمات شهری در چارچوب اعتبارات و بودجه به شورای اسلامی شهر ارائه دهند.

پارسائیان اضافه کرد: انتظار داریم، در این خصوص دستگاه‌های مسئول این بند از ماده قانونی را اجرا نمایند و برنامه سال ۱۴۰۱ خود را به شورای اسلامی شهر یزد ارائه نمایند.

رئیس کمیسیون نظارت، تلفیق و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به این قانون همچنین گفت: این ماده قانونی از سال ۱۳۷۵ تصویب شده و تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان عمومی و غیرعمومی دولتی و غیردولتی را موظف کرده تا برنامه سالانه خود را در اختیار شورا‌های اسلامی شهر قرار دهند.

وی گفت: اجرای درست این قانون باعث هم افزایی بیشتر دستگاه ها، عدم اتلاف سرمایه‌های مردم، حفظ منظر شهری، جلوگیری از اتلاف منابع و موازی‌کاری در ادارات می‌شود.

پارسائیان همچنین اظهار داشت: اجرای این بند قانونی به نفع مردم شهر و زمینه‌ای برای اجرای مدیریت و خدمات یکپارچه شهری است و همچنین رضایت عمومی مردم را بدنبال خواهد داشت.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..