رسیدگی به بیش از ۵ هزار درخواست مشاغل سخت و زیان آور در یزد

۵ هزار و ۳۰۰ درخواست مشاغل سخت و زیان آور در کمیته‌های بدوی و تجدید نظر استان رسیدگی شده است.

به گزارش یزدی نیوز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: یکی از برنامه‌هایی که این اداره کل دنبال می‌کند، بازدید میدانی اعضای کمیته‌های بدوی و تجدید نظر سخت و زیان آور از واحد‌های تولیدی است.

محمد رضا فلاحتی با اشاره به اینکه سلامتی کارگران از اولویت‌های تمامی کارفرمایان باید باشد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون قریب به ۵۳۰۰ پرونده در کمیته‌های بدوی و تجدید نظر سخت و زیان آور استان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به نص صریح قانون درباره رفع عوامل سخت و زیان آور افزود: قانون گذار کارفرما را مکلف کرده است که طی دوسال عواملی که باعث سخت و زیان آور شدن شغل می‌گردد را مرتفع سازد تا سلامت جسمی کارگران محفوظ بماند.

فلاحتی با بیان اینکه ماهیت برخی از کار‌ها سخت و زیان آور بوده و نمی‌توان این صفت را از آن‌ها حذف کرد تاکید کرد: کارفرمایانی که به معنی واقعی کلمه اقدام به حذف عوامل سخت و زیان آور کنند و در صورتی که اندازه گیری‌هایی که انجام می‌شود این مسئله را تایید کند، کمیته بدوی استان نیز موظف است حسب گزارش کارشناسان در صورت تایید حذف یا کاهش صفت سخت و زیان آور از کارگاه، برای خروج کارگاه از شمول سخت و زیان آور به مراجع ذی ربط ابلاغ نماید تا در این رابطه تصمیم گیری شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..